Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorola startar samarbete med Apple

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Motorola och Apple meddelade igår att man börjat samarbeta runt en ny iTunesapplikation som ska finnas med i nästa generations mobiltelefoner från Motorola. Överföringen från iTunes i datorn kommer att ske via USB eller Bluetooth. Låtar köpta via iTunes Music Store kommer gå att spela i telefonen men det är ännu oklart om man kommer att kunna handla låtar direkt via sin telefon. Motorola säger att man planerar att lansera telefonerna under första halvåret 2005.

Pressmeddelande från Motorola

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 10:56

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Äntligen en 'iPhone'!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.iphone.org

Edit: Neeeej! Vänta ett tag, enligt pressmeddelandet så utvecklar dom inte en telefon tillsammans. Utan Apple bara utvecklar bara ett program åt deras mobiltelefon.

Faen, det var inte lika kul alls. Faktiskt ruskigt tråkigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 12:08

Men! Varför startade de inte samarbete med SonyEricsson istället, som de alltid gjort tidigare?
Motorola är ju inge bra!

Ursprungligen av Rajje:

Men! Varför startade de inte samarbete med SonyEricsson istället, som de alltid gjort tidigare?
Motorola är ju inge bra!

För att de heter SONY Ericsson kanske? :rolleyes:

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-27 14:11
Ursprungligen av Rajje:

Men! Varför startade de inte samarbete med SonyEricsson istället, som de alltid gjort tidigare?
Motorola är ju inge bra!

Kanske för att SonyEricsson är 4 eller 5a i världen på mobiltelefoner... Nokia ligger 1a... med stora marginaler... motorola ligger 2a. personligen gillar jag inte sonyericsson och skulle aldrig köpa någonting från det företaget... så jag är bara glad att det inte är dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 13:02
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Faen, det var inte lika kul alls. Faktiskt ruskigt tråkigt.

Tråkig? För att använda iTunes mobile antar jag att det måste till en version av Quicktime i telefonen. Med Quicktime i telefonen är det inte långt tills den tar över som mediaspelare i telefonen.
Mycket möjligt att Apple sedan fortsätter att licensiera till resten av mobiltillverkarna. Bort med sunkiga Real och in med Quicktime med fin h.264.
Tråkigt my ass!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 15:49
Ursprungligen av acke:

Tråkigt my ass!

I förhållande till att skapa en ny mobiltelefon.

Motorola är väll störst i USA, kanske därav.

  • Medlem
  • 2004-07-27 13:09

Betyder det att ipoden kommer få bluetooth-kompabilitet?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 14:14

Har aldrig varit mer nöjd med någon telefon än med min SonyEricsson T630. Mycket bra telefon!

Motorola suger!

z1010 e klockren!!
samarbetet med motorola e ju kanon!!
desto fler som får smaka det underbara äpplet, desto bättre!
om två år tror jag inte så många mobilföretag har råd att tacka nej till apple.

Jag har inte sett någon motorola-nalle som matchar SonyEricsson... Men om Apple kommer in så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 22:10
Ursprungligen av svanerik:

Jag har inte sett någon motorola-nalle som matchar SonyEricsson... Men om Apple kommer in så...

Nu är det väl så att Apple bara ska bygga en version av iTunes till Motorolas telefoner. Inte ett mobilgränssnitt.

Det spelar väl ingen roll om Motorolas lurar är bäst eller inte, det som är intressant är 1) att de är jäkligt stora, 2) att de har valt Apples system. Det är inte ett exklusivt avtal, så Apple kan göra samma deal med Siemens, Samsung, Nokia, eller vem-som-helst.

Om Sony Ericsson vill ha något liknande kommer de ju naturligtvis att satsa på Sony Connect, inte iTMS.

Bra att dom ligger på. Om det här funkar bra köper jag väl en motorola sen.

http://www.motorola.com/content/0,,2645,00.html

Steve live Videoklipp presentation

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 19:35

Personligen tycker jag inte det känns som detta kommer att vara aktuellt på ett ganska bra tag. Det är nog initiativ som är tagna för att säkra en framtid. Idag är iaf inte jag intresserad av att köpa låtar via mobilen. Även om det är häftigt

1
Bevaka tråden