Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip fastnar i tullen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis kompis kompis till mig hade köpt itrip via nätet men fick aldrig hem den eftersom tullen hade beslagtagit den. Kan detta vara sant? (Har ingen möjlighet att fråga honom)

Någon som varit med om liknande eller har alla som beställt på det här forumet lyckats med att få hem dyrgriparna?

Vad jag vet så är det olagligt att sälja iTrip i Sverige sedan regeringen stiftade den där lagen efter PTS:s undersökning om mp3spelare. Men är det olagligt att ta in? Bryr sig tullen ens om det?

  • Medlem
  • 2004-07-22 14:37

inte olagligt att innehava FM-sändare, så om det stämmer att tullen beslagtagit hans itrip har dom begått tjänstefel. Jävla piss-lag att man inte får använda fm-sändare, PTS och regeringen borde isf förbjuda användandet av mobiltelefoner också, dom stör mer än en harmlös fm-sändare (som max kan sända 10-15 m), jävla glötterier av PTS enligt mig

Jag beställde från The iStore, USA, och min kom då fram utan problem.
Däremot verkar iTripen ha lagt av redan efter en dag men den kom ju iaf, fram...

  • Medlem
  • 2004-07-22 23:11
Ursprungligen av Mr.Niceguy:

Jag beställde från The iStore, USA, och min kom då fram utan problem.
Däremot verkar iTripen ha lagt av redan efter en dag men den kom ju iaf, fram...

Off topic:
Förlåt men lite ordning måste det vara på samhällskunskaperna....RIKSDAGEN stiftar lagar, ingen annan...

Förövrigt anser jag att min blåa Ipod mini borde komma snart (samt itripen som jag beställde på ebay...:))

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 02:46

Beställde min itrip från theistore.com i fredags och skickades samma dag. Håller tummarna för att den kommer fram oskattad, men uppskattad.

1
Bevaka tråden