Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta låt utan att växla till iTunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 00:17

Dvs med ett snabbkommando...
Är det möjligt?

jag gillar pthitunesnotifier
men det verkar vara relativt omöjligt att hitta en schysst dowload-länk

  • Medlem
  • 2004-01-30 00:53

den finns flytande iTuneskontroller. Har en (hemma) som är rätt bra. Finns även till Konfabulator. Jag tror man behöver musen till båda varianterna iofs.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 00:58

Jag tycker det funkar med kringla + tab – sedan piltangent – därefter kringla tab igen.

Jag blev frälst av Another Launcher för någon dag sedan. Bland en hel drös andra funktioner så finns den funktion du söker.

I just iTunes-området så kan du starta/stoppa, välja föregående/nästa låt, volym upp/ner, sätta betyg och visa info om den spelande låten. (Är du AppleScript-kunnig kan du lägga dit fler kommandon.) Allt detta görs via kortkommandon och/eller eller en specialanpassad meny/docka.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 02:21

Jag använder Synergy, den funkar utmärkt och använder funktionstangenterna för att byta låt, slå av/på repeat och alla andra saker du kan tänkas behöva...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 02:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Jag använder Synergy, den funkar utmärkt och använder funktionstangenterna för att byta låt, slå av/på repeat och alla andra saker du kan tänkas behöva...

Den är helt klart oslagbar som "itunestillbehör".

PTHiTunes Notifier kan du ladda ner och sen ställa in snabbkommandon för att byta låt även när du är i andra program.

x-tunes är ett otroligt snyggt sätt att hantera itunes på, kontrollen fadar upp när du behöver den... vackert och gratis.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 14:30

ByteController är överlägset om man vill ha det rent och enkelt.

"ByteController is a small user interface utility for controlling iTunes. ByteController gives you three buttons in your menu bar: Previous Song, Next Song and Play/Pause. Holding the Previous Song and Next Song buttons plays fast forward or rewinds.
ByteController has hot keys for all button actions plus hot keys for controlling volume, and controlling ByteController. ByteController does not install any preference panes, or other library files."

http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/445755/ByteController06.dmg.zip

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 12:30

X-tunes är överlägset

Håll inne [Commando + [Space] och använd piltangertena för att byta låt och ändra volymen...

http://www.pol-online.net/index.php?page=freeware

Finns det något liknande program till mig som använder windows (men är frälst av iTunes)

1
Bevaka tråden