Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bästa lurarna <1000 kr

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-12 21:33

Sony MDR EX71 eller Shure E2c?

Man vill ju ha det bästa (inom rimliga gränser) till minin när den kommer. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa lurar, eller kanske av båda? Är E2c värd de extra hundralapparna från EX71-orna? Om minipod läser detta så vet jag redan att du har de dyraste Shure-snäckorna och att de är jättebra! Finns det några andra små snäckor med mycket bra ljud i prisklassen 500-1000 kr?

Bra att du vet

Jag fick låna E2c snäckorna av en polare ett tag förrut och du kommer inte ångra dig för de extra hundralapparna.
Det var så jag fastnade hos Shure

  • Medlem
  • 2004-07-12 21:54

Tack för svaret! Jo, nu lutar det ännu mer åt Shures håll Jag skickar räkning på mellanskillnaden mellan lurarna till dig om jag skulle ångra mig!

Gör så Men risken finns ändå inte så

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-12 22:32

Sony MDR-V300 har jag.

Mycket nöjd.

Ursprungligen av drew:

Sony MDR-V300 har jag.

Mycket nöjd.

Förstör inte det här nu, jag värvar Shure kunder!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-12 23:49

Haha ok.

Vad tjänar du på det förutom att det blir fler personer där ute med samma lurar som dina?

Ursprungligen av drew:

Haha ok.

Vad tjänar du på det förutom att det blir fler personer där ute med samma lurar som dina?

Samma och samma, liknande skulle jag säga, äh dom är dyra, 25% moms till staten, konsumera mera ffs!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-12 23:57

Sonys variant var ju förövrigt grymt mycket snyggare!

Ursprungligen av drew:

Sonys variant var ju förövrigt grymt mycket snyggare!

snygga och snygga, det är ljudet vi letar efter min vän!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-13 01:01
Ursprungligen av minipod:

snygga och snygga, det är ljudet vi letar efter min vän!

Tvivlar inte på att ljudet är bra i båda lurarna.

Men tydligen är du en grov ljudfetishist (stavning?) så jag önskar dig lycka till på resan efter det perfekta ljudet från din iPod Mini.

Jag rekomenderar fortfarande mina lurar

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-13 12:53
Ursprungligen av minipod:

snygga och snygga, det är ljudet vi letar efter min vän!

Isf borde du köra wav filer ifrån din mini och inte komprimerade sådanna i form av mp3or?

Ursprungligen av kainen:

Isf borde du köra wav filer ifrån din mini och inte komprimerade sådanna i form av mp3or?

Apple Lossless vet du

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 19:15
Ursprungligen av DrRotmos:

Apple Lossless vet du

Lossless o lossless... komprimerar man ljudet så mycket så är det alltid nått som försvinner. inte för att man hör det om man inte har en anläggning för några hundra tusen iofs så det kvittar ju

Vad tycker ni om Koss SportaPro som finns på apple's sida? -490kr

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 22:36
Ursprungligen av masterkiller:

Vad tycker ni om Koss SportaPro som finns på apple's sida? -490kr

Jag har inte porvlyssnat dem eller systerlurarna Koss PortaPro, men det är samma element som i ursprungsmodellen PortaPro, fast i en sportigare, tåligare förpackning. Enligt utsago så låter de närmast identiskt. PortaPro anses ju som en mycket välljudande lur och har stått sig i många år, vilket väl säger något om dess status, antar jag.

  • Medlem
  • 2004-07-14 19:42
Ursprungligen av masterkiller:

Vad tycker ni om Koss SportaPro som finns på apple's sida? -490kr

jag har dom... det är bra jävla bas i dom fast det tråkiga med dem är att halva vagnen hör vad man lyssnar på, ljudet till det priset är annars riktigt bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-28 12:16
Ursprungligen av masterkiller:

Vad tycker ni om Koss SportaPro som finns på apple's sida? -490kr

Inge vidare eftersom du kan få samma hörlurar för 299 på www.netonnet.se

Är inte alla dessa hörlurar alldeles för dyra?? Små prylar runt 1000 lappen?!!? Är det inte bättre att köpa ett par ordentliga "stora" hörlurar? (Alltså ej inear hörlurar?) Vad är grejen?

  • Medlem
  • 2004-07-13 11:32

Shure Ec2 kan jag starkt rekommendera, fantastiskt ljud och så sitter dom extremt skönt också.

jag tycker att dom gör rätt ont efter en stund men vilket ljud

Ursprungligen av Lexulight:

Är inte alla dessa hörlurar alldeles för dyra?? Små prylar runt 1000 lappen?!!? Är det inte bättre att köpa ett par ordentliga "stora" hörlurar? (Alltså ej inear hörlurar?) Vad är grejen?

Nah! For even smaller and more expensive get a set of these....around SEK 7000 last time I looked... :eek: But they are supposed to be very good!

  • Medlem
  • 2004-12-28 10:58
Ursprungligen av didier:

Nah! For even smaller and more expensive get a set of these....around SEK 7000 last time I looked... :eek: But they are supposed to be very good!

Men de når ju bara 16 kHz...

  • Medlem
  • 2004-07-14 08:38

Personligen gillar jag Sennheiser HD433. sköna som fan, fula, men med ett mkt varmt ljud. Gillar inte dessa snäckor, Får ont av dom. Värker som satan flera dar efteråt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-14 08:41

Jag köpte ett par Koss the Plug i förra veckan och är otroligt nöjd! Dom sitter skönt i öronen, är snygga, och dom isolerar dig ifrån omvärlden...

Om man har 200 spänn över så är detta ett självklart val!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 09:22
Ursprungligen av Legolas:

Jag köpte ett par Koss the Plug i förra veckan och är otroligt nöjd! Dom sitter skönt i öronen, är snygga, och dom isolerar dig ifrån omvärlden...

Om man har 200 spänn över så är detta ett självklart val!

ska nog åka till teknikmagasinet på lunchen o köpa ett par... beställde precis ett par hörlurar till från apple pga att dom gått sönder... IGEN. kass kvalitet! tycker ju att dom borde göra bättre hörlurar istället för o lägga pengarna på transporter av nya utbyteslurar *suck*

  • Medlem
  • 2004-07-14 13:17

köp inte the plug, dom är bara jobbiga i örat (känns som en stor vaxklump, usch.) köp hellre porta pro. dom är helt underbara!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-14 14:15
Ursprungligen av klutf:

köp inte the plug, dom är bara jobbiga i örat (känns som en stor vaxklump, usch.) köp hellre porta pro. dom är helt underbara!

klutf: Har du nåt emot mig eller? The Plug är ju helt underbara ju...

  • Medlem
  • 2004-07-14 17:40
Ursprungligen av Legolas:

klutf: Har du nåt emot mig eller? The Plug är ju helt underbara ju...

absolut inte! jag uttrycker bara mina åsikter! puss

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 15:52
Ursprungligen av klutf:

köp inte the plug, dom är bara jobbiga i örat (känns som en stor vaxklump, usch.) köp hellre porta pro. dom är helt underbara!

Dom va slut på teknikmagasinet i täby centrum så jag beställde ett par på nätet istället... MEN jag beställde med Koss Pro Eartip... som gör att dom passar örat bättre

Bevaka tråden