Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt batteri?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-05-21 22:28

Funderar på om mitt batteri börjar bli lite gammalt och trött. Det är en första generationens iPod på 5GB. Ålder okänt (köpt beg.)

Hårdkörde det nu i veckan, och det klarade 2,6 timmar (vad sjuttan det blir i minuter...) (enligt en efterrekonstruktion i iTunes) under en dag uppdelat på två tillfällen, någon dags vila och sedan ca 30 min till. Vad skulle ett nytt ge i tid? Ska åka på en längre bussresa om ett tag och vill ju inte sitta med en urladdad iPod...

  • Medlem
  • 2004-05-22 02:16

Mitt är fortfarande friskt och klarar 11-12 tim. Har generatinon 2, alltså samma battetityp som i 1:an.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 08:19

Om du vill ha et nytt batteri kan du kirra ett från det här killarna (och tjejerna?) http://www.ipodbattery.com/

  • Medlem
  • 2004-05-22 13:39
Ursprungligen av raZmus:

Om du vill ha et nytt batteri kan du kirra ett från det här killarna (och tjejerna?) http://www.ipodbattery.com/

Troligen inte eftersom de inte säljer över atlanten, men vi representerar
dem i Sverige, så de hänvisar kunder från skandinavien till oss.
Batteriet kostar här 695:- inkl moms.

Vi har några återförsäljare i Sverige också, som du kan vända dig till.

PowerPC

  • Oregistrerad
  • 2004-05-22 18:13
Ursprungligen av Palle:

Troligen inte eftersom de inte säljer över atlanten, men vi representerar
dem i Sverige, så de hänvisar kunder från skandinavien till oss.
Batteriet kostar här 695:- inkl moms.

Vi har några återförsäljare i Sverige också, som du kan vända dig till.

PowerPC

Är det inte krångligt att transportera batterierna under eller runt Atlanten?

Skämt åt sido, bra att du klargjorde det där. Visste faktiskt inte det *blush*

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-05-22 19:24

Jo, jag vet mycket väl att det går att byta batteri, det var det frågan gällde egentligen, om det var värt det, och det verkar det ju vara.

Mitt batteri är typ 3 veckor gammalt och håller i typ 4 tim, har jag gjort något fel?

20gb 3G

/L

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 13:53
Ursprungligen av Lejvan:

Mitt batteri är typ 3 veckor gammalt och håller i typ 4 tim, har jag gjort något fel?

20gb 3G

/L

Ring apple support så byter dom det gratis.

Ursprungligen av kainen:

Ring apple support så byter dom det gratis.

Tack Grabben.

Ursprungligen av kainen:

Ring apple support så byter dom det gratis.

Vet du vart jag får tag på dom?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 14:13
Ursprungligen av Lejvan:

Vet du vart jag får tag på dom?

hmm hade nr för jag ringde o klagade på mina ipod hörlurar förut... så skickade dom nya på 2 dagar men jag har tappat bort det... kika på apple.se eller prova 118 118 o fråga efter det

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 14:14
Ursprungligen av kainen:

hmm hade nr för jag ringde o klagade på mina ipod hörlurar förut... så skickade dom nya på 2 dagar men jag har tappat bort det... kika på apple.se eller prova 118 118 o fråga efter det

btw... om du får prata med en dansk eller norsk person så be om att få bli kopplad till en svensk... det går 100ggr snabbare att bli klar i telefon då

  • Medlem
  • 2004-07-24 01:56
Ursprungligen av kainen:

hmm hade nr för jag ringde o klagade på mina ipod hörlurar förut... så skickade dom nya på 2 dagar men jag har tappat bort det... kika på apple.se eller prova 118 118 o fråga efter det

Behövde du skicka dit dina gamla till dom?
Mina sluta fungerade så jag kastade dom, men fett soft om man kan få nya ju.
Frågade dom om garantin osv?

Ja, du får nya hur lätt som helst. Jag ringde dit och fick nya lurar och en ny fjärr, utan att behöva skicka in något alls.

Applecare når du på 08-587 711 94

Är det någon annan sosm har problem med att ipoden laddar ur fruktansvärt snabbt? Om jag lyssnat på min ipod i t.ex. 5 timmar och sen låter den ligga utan laddning ett par dagar så brukar den vara helt slut efter det...

Ursprungligen av Clas:

Funderar på om mitt batteri börjar bli lite gammalt och trött. Det är en första generationens iPod på 5GB. Ålder okänt (köpt beg.)

Hårdkörde det nu i veckan, och det klarade 2,6 timmar (vad sjuttan det blir i minuter...) (enligt en efterrekonstruktion i iTunes) under en dag uppdelat på två tillfällen, någon dags vila och sedan ca 30 min till. Vad skulle ett nytt ge i tid? Ska åka på en längre bussresa om ett tag och vill ju inte sitta med en urladdad iPod...

Byt. Har själv gjort det på en G2 och det var enkelt. G1 och G2 ska bägge vara mycket lätta att byta på. Du kan räkna med att den känns som ny efter bytet.

  • Medlem
  • 2004-08-04 19:30

Passar iPod första generaionen
3,7 Volt / 1200 mAh

570:- inkl moms

KANON!! letat upp från UK men skulle mosta några lappar mer pga frakten. Beställt fm sändare så struntar i batteriet o köper den ifrån PowerPC istället!

EDIT: Är det kitet med den speciella skrivmejseln för att öppna upp min Pod eller är det enbart batteriet?

  • Medlem
  • 2004-08-04 19:34

Btw för er som inte vet det så fungerar iPod på det viset att den alltid är påslagen typ. Därför startar den så snabbt. Den har väll en standby tid på några timmar o speltid på 10timmar. gen 1 och 2

ligger den "avstängd" två dagar så räkna med att den måste laddas om du tänkt åka till skolan/jobbet och lyssna på den.

Köpte min ipod gen2 20gig precis när dom kom till stockholm, fanns bara Mac version då. Och jag ångrat aldrig mitt köp.

1
Bevaka tråden