Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RetroPod: det coolaste skalet?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Retropod är ett case som ser ur som Sonys gamla Walkman gjorde för ett antal år sedan. Själva skalet är från en original freestyle men där man plockat ut innandömet för att få plats med iPoden. Hörlursutgången sitter på samma ställe som på originalet. För att din iPod inte ska fara runt i skalet har man gjutit en form som du placerar den i. Finns bara för iPod inte iPod mini. Pris: 100 dollar.

Läs mer om Retropod

coolt!

Kan man använda knapparna på utsidan? Antagligen inte.. Tycker nog inte att det är så coolt alls faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 11:20

hade knapparna funkat: Klockrent...
Nu: nja... stort & otympligt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-02 11:35

Tycker inte heller det va så snyggt...

Finns redan en tråd om detta (http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=41586) så tycker det var lite onödigt med en nyhet.. F.ö ser den fin ut.

  • Medlem
  • 2004-07-03 00:48

inte alls snygg, riktigt ful faktist, och dyr. 100 dollar för "dunderklumpen" är lite mycke.

Snygg? nej

Tycker dock iPod (Ej mini) är rätt ful och varför vill man göra den ännu fulare med en gul Walkman... Idioti.

iPod Mini till foket !!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-03 18:11

Vi vanliga "dödliga" kan inte skapa nyheter va?
Det är ju roligt, hur gör man för att kunna få göra detta?

Lite småsugen är jag allt.

verkar inte bra på något sätt att tycker jag personligen. klumpigt, fult och opraktiskt. blää.

Grand Royal!!! Klart bögigaste jag sett på... tre minuter (och jag sitter på 'Big Cup' i Chelsea/Manhattan as we speak!!
Det bästa var svaret på frågan om man måste öppna case'et för att kontrollera ipoden:
"Yes, you have to open the Walkman case to control your iPod. You can do this unobtrusively (on the subway, in the East Village after sunset), or ostentatiously (in your G5 cube at work, in the East Village after sunset.)"

Whoa!! -- Im off to East Village!!!

Adios geeks

Fulaste skalet på otroligt länge, iPod , men främst Minin är designhistora ffs, så varför göra den ful?

Är det något det ska va så ska de ju va 80!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-08 19:34

Detta är så sjukt häftigt.. Lite dyrt bara.

Ursprungligen av kribba:

Själva skalet är från en original freestyle

Var inte orginal freestylen i blått och silver, det där var väl en senare version för stranden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 14:39
Ursprungligen av Jan Erik Moström:

Var inte orginal freestylen i blått och silver, det där var väl en senare version för stranden

Jepp, det där är en sportversion. Stod tom på alla sporter man kunde använda den till.

Förövrigt, måste ju bara vara riktiga tekniknördar som köper en sådan. iPoden blir 3 ggr så stor och knapparna fungerar inte ens. Värdelös.

Jag har precis en såndär gul fräsig Freestyle. Men inte f*n vill man stoppa iPoden i en sådan ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-05 21:22

såg ju inte så snyggt ut prisis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-05 21:27

Usb??

Undrar vilken kabel som man ska köra med USB eller FireWire och vad det är för skilnad???

Vad in i hela friden har den frågan i den här tråden att göra?
Har du FireWire i datorn så kör det.

Så sjukt fult och så sjukt onödigt.

stöldsäkert.. ingen ser ju att de e en ipod.. om man inte har vita pluggar

Lite dubbelt att sätta ett jättestort sony-skal på en apple ipod..

haha, skitnice!

1
Bevaka tråden