Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 13:53

Ni som inte har hört om detta kan få fulla specifikationer (stavning??) här: http://www.apple.com/airportexpress/airtunes.html

Det handlar alltså om en sändare till alla stereo apparater i huset, iof väldigt onödigt om man har en iTrip

men för er andra dödliga är det ju ett altenativ, jag funderar själv på en, så är det någon som har något mer att berätta??

det är juh ingen fmsändare om det är de du menar. du kopplar in stereon till den via en vanlig kabel.
sen är det inbyggt wlan i den så att den kan streama låtar från ditt bibliotek in till stereon. funkar alltså endast i ett rum om du nu inte kör med TOKlånga sladdar
eller köper en till varje stereo.

eller har jag fel ?!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 08:38
Ursprungligen av skummis:

det är juh ingen fmsändare om det är de du menar. du kopplar in stereon till den via en vanlig kabel.
sen är det inbyggt wlan i den så att den kan streama låtar från ditt bibliotek in till stereon. funkar alltså endast i ett rum om du nu inte kör med TOKlånga sladdar
eller köper en till varje stereo.

eller har jag fel ?!

Nej det är trådlöst, och du kan bestämma vilken stereo som ska ha det, måste bara ha en mottagare.....för liksom isåfall kan man ju ha vanlig stereosladd till ljudkortet, och vips så har du en gammal nyhet med nytt namn

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 16:25
Ursprungligen av Archduk3:

Nej det är trådlöst, och du kan bestämma vilken stereo som ska ha det, måste bara ha en mottagare.....för liksom isåfall kan man ju ha vanlig stereosladd till ljudkortet, och vips så har du en gammal nyhet med nytt namn

//C

¨
Men man har ju inte en dator i varje rum eller hur?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-06-28 19:38

Den fungerar som så att man måste koppla in kabeln från stereon i Airport expressen o därmed få trådlös wifi till datorn. Alltså ingen fm eller nån sändare som hittar stereoapparater.

Kolla in ingångarna!

// Jonas

slog till och beställde en igår. eftersom jag bara för några dagar sedan fick min PB me inbyggt wlan så springer ja nu runt i hela huset o surfar och därmed inte är i närheten av stereon stor del av tiden så passar detta mig utmärkt.
för orka ha en extra dator som är kopplad till stereon som man får hålla på o fjärrstyra o dona me...
ne... de går juh inte...
och så får ja juh 56mbit istället för 22 som ja har idag... dock så får man väl vänta två veckor eller nått innan den levereras =/

Ursprungligen av skummis:

slog till och beställde en igår. eftersom jag bara för några dagar sedan fick min PB me inbyggt wlan så springer ja nu runt i hela huset o surfar och därmed inte är i närheten av stereon stor del av tiden så passar detta mig utmärkt.
för orka ha en extra dator som är kopplad till stereon som man får hålla på o fjärrstyra o dona me...
ne... de går juh inte...
och så får ja juh 56mbit istället för 22 som ja har idag... dock så får man väl vänta två veckor eller nått innan den levereras =/

Inte för att vara dryg mne du får "bara" 54mb/s men det är ju en småsak...Airport Express verkar mycket trevlig en ligt mitt tycke! Du kan ju lägga upp en recension sen

Ursprungligen av Kellogs:

Inte för att vara dryg mne du får "bara" 54mb/s men det är ju en småsak...Airport Express verkar mycket trevlig en ligt mitt tycke! Du kan ju lägga upp en recension sen

hehe.. innerst inne visste jag det. tillfällig sinnesförvirring efter åtta timmar framför datorn *skylla på*

jo... klart jag kan skriva ner lite om den när den nu landar här hemma. tar nog ett par veckor om man ska tro macoteket iaf. =/

VARFÖR SNOR ALLA MITT UTTAL "NI ANDRA DÖDLIGA" ?
stick

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-06 08:01
Ursprungligen av minipod:

VARFÖR SNOR ALLA MITT UTTAL "NI ANDRA DÖDLIGA" ?
stick

Hahahaha.... nu får du väll ge dig, inte så att du har copyright på uttalandet
Vi andra dödliga måste ju också få använda det haha

Ursprungligen av kainen:

Hahahaha.... nu får du väll ge dig, inte så att du har copyright på uttalandet
Vi andra dödliga måste ju också få använda det haha

sure men missbruka det inte
Ingen hade sagt det här innan jag sa de faktiskt

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-06 23:59
Ursprungligen av minipod:

sure men missbruka det inte
Ingen hade sagt det här innan jag sa de faktiskt


Kanske inte på forumet... men hört det innan hade man ju gjort.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 15:11

Finns det ingen pryl som man kan fästa på sin iPod för att spela upp musik via WLAN, dvs inte iTrip utan en nätverksgrej? Hade varit coolt om man slapp ha datorn på och inte behövde koppla in podden i datorn hela tiden!

Du kan ju alltid koppla dockan till stereon

1
Bevaka tråden