Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minitest Lajo.biz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har beställt en del produkter från Lajo.biz. Tänkte delge mina erfarenheter till er intresserade. Jag vet att det är flera som har beställt från denna sajt, ni kan säkert vara med och bygga på också.

Det som först fick mig intresserad var att Lajo bjuder på frakten om man använder någon annans key, login alltså. Man klickar då på den lilla lajologgan högst upp i framen och så får man skriva in kompisens key och skapa en egen key.

Jag beställde då ett exo3 case i snow till priset av 9 $. Exo3 är ett väldigt tunt case (0,7 mm) i silikon, som alla exo. . Snow är vitt men inte genomskinligt. Jag blev nöjd med detta case, jag betalade via PayPal och fick caset efter fem arbetsdagar. Ingen tull.

Det var en liten skada på caset så jag reklamerade det. Lajo har en mycket fin kundtjänst och de ersatte mig med ett annat case. Jag valde då ett genomskinligt case som kallas för Zip. Det är inte i silikon utan tunn genomskinlig plast. Jag blev nöjd med detta case med, det är väldigt tunt och lättare att ha i fickan än exo-casen. När jag fick zip-caset kunde jag knappt inte få in podden i caset, det klistrade liksom fast. Då pudrade jag på lite potatismjöl och det gick kanoners.

Eftersom jag har en dock så blev jag snabbt trött på exo3:caset. Jag gillar att avända dockan. Då kontaktade jag Lajo och han berättade att ett nytt case skulle komma ut. Exo flp kallas det och man kan vika upp botten på det. Det är rättså kraftigt och jag inbillar mig att det skyddar mot stötar. Dom har massor med olika kampanjer på Lajo och jag beställde under deras Easter special, det innebar att jag fick två case för priset av ett.

Jag beställde exo flp i färgerna Aura och Ice. Ice är helt genomskinligt. Aura är pangrosa. Det lyser också i mörkret. Rätt cool effekt. Med exo flp:et på blir podden lite tjockare, men jag känner mig också lite lugnare eftersom den är skyddad av silikonet, om jag skulle tappa den i marken t ex.

Man kan tro att det är svårt att scrolla med gummi över knapparna. Gummit dämpar känsligheten lite, men exo-casen kan man pudra med potatismjöl. Det har jag provat och då får man ett bra flyt i scrollandet.

Jag beställde en iShade och den passar kanonbra. Man kan ta upp podden när det duggregnar utan att vara orolig.

I sommartider passar zip-caset bra när man har lite kläder och gärna vill ha podden i byxfickan. Lajo har kommit ut med en ny version med dubbla dragkedjor som jag tror kan vara mycket intressant.

Lajo har ett forum där man kan snacka med andra som handlar och se bilder av casen.

Jag tycker att Lajo är ett bra företag med en väl fungerande kundtjänst. De har gett mig bra respons och jag använder gärna deras produkter. Det är lätt att bli lite beroende av de olika färgerna på fodralen och det är kul att kunna byta (man är ju rätt fåfäng).

Om ni beställer för första gången, klicka på Lajos logga i topp-framen och skriv in min key, svan21. Då får ni gratis frakt och jag 22 cent.

Jag kan fylla på med foton tagna från min t610 om det finns intresse.

Tack för informationen Svanerik! Mkt intressant. Ska se om jag inte ska beställa några case...

Bra info där!

En sak jag funderar över är vilka olika betalningssätt som finns hos Lajo?
PayPal kan jag inte använda mig av eftersom jag är inte har något kreditkort. Vad har jag för möjligheter då? Går det bra mot postförskott?
Vad menas med "other" när man väljer att betala?

Ursprungligen av svanerik:

Jag kan fylla på med foton tagna från min t610 om det finns intresse.

Jag skulle uppskatta om du ville visa bilderna!
Dessutom är jag intresserad att höra mer om exoflp. Hur funkar det med det där man fäller ner för att kunna ha poden i dockan? Hänger inte det slappt när man går runt med den och inte använder dockan. Skulle gärna vilja se närbilder på exoflp med podden i utan docka. Så att jag ser hur själva skåran på baksidan ser ut.

MVH P.K.

Other använder man t ex när man reklamerar något, som jag gjorde med exo3:t som jag pratade om. Dom uppmanade mig att göra en beställning och välja other som betalningsform och posta i deras kundtjänstfönster.

Exo flp:et är av bra kvalitet. Inget flappande, sluter åt bra. Det är ingen skåra bakpå, det är ett runt fäste för bältesclip och stansade hål i en solfjädersform.

Kolla på Lajos forum, där finns fler bilder som ovan.

Ursprungligen av svanerik:

Kolla på Lajos forum, där finns fler bilder som ovan.

hmm..bilden funkar inte...

Beställde i måndags exo3 samt iShade till min iPod mini, så jag är förväntansfull.
Tack för övrig information.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 17:54

Fick mina exo3 (ice och snow) och ishade i måndags och är i stot sett nöjd. De kom på femte vardagen efter beställning.

Får nog försöka mig på potatismjöltricket dock, fastnar lite mycket katthår.
Och så fick man smeka podden lite för att fodralet skulle hamna rätt, luftbubblor skulle försvinna och att det skulle sitta åt som det ska.
Det enda som är lite störigt tycker jag är att man måste ha långa naglar för att använda hold-knappen.

Om du har lite mjöl på insidan av caset tar det upp mycket av fukten som orsakar fläckar.

Håller med om nageltricket, det är drygt på exo flp

1
Bevaka tråden