Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip Mini för iPod Mini

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Griffin Technology kommer i juli släppa en ny modell av sin populära produkt iTrip. Modellen som kommer heta iTrip Mini är speciellt utformad för att passa iPod Mini. För er som inte vet vad iTrip är så fungerar den som en liten radiosändare man sätter i hörlursuttaget på sin iPod. Man kan sedan enkelt ställa in sin radio på den frekvens som iTripen sänder på. Strömmen får den genom iPoden och den behöver således aldrig laddas.

Tack till Skummis för tipset!

iTrip Mini

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-02 15:29

Jag trodde Griffin hade lagt ner tillverkningen av iTrip, men tydligen inte...?

Låter ju super... Är nöjd med min iTrip som jag har till min 2g iPod 20Gb

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 16:55

den ser okey ut!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 17:08

jag tycker att PTS förbud mot försäljning av iTrip i Sverige är stört-löjligt...
Provade att försöka störa ut en FM-radiokanal genom att sända på samma frekvens, och då var jag tvungen att hålla iTrippen 10cm från antennen för att det ens skulle märkas...

De som vill ha en iTrip skaffar sig en utan större besvär ändå...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 18:26
Ursprungligen av macgunde:

De som vill ha en iTrip skaffar sig en utan större besvär ändå...

Ja, det är sant. Den som vill ha tag i narkotika kan också skaffa sig det om man verkligen vill.

Tror faktiskt att PTS hållning i den här frågan mycket ligger i att de tror att om de tillåter sådana här sändare så kommer de ha svårt att förbjuda andra (starkare) FM-sändare i framtiden. Tror inte det står något om effekt på sändaren i regelverket, kanske borde läggas till så att små sändare blir tillåtna?

Jo det är sant...

En sån ska jag ha.. När jag flyttar utomlands.. *vissel*

jag använder bara min när jag är utomlands... lol

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 19:35

Finns det motsatsen till iTripen? En radiomottagare, som man kan kränga på iPoden?

Jo det finns tror jag kolla hos griffin...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 19:44
Ursprungligen av macgunde:

Jo det finns tror jag kolla hos griffin...

Inge napp hos griffin, men tack för tipset

Ingen brådska i alla fall, jag planerar att köpa kommande generation av iPod, så mottagare kommer väl till dess.

Hmm.. Jag vet att det ialla fall har funnits en grej till iPod så att man kan lyssna på radio...

http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?IWAction=Load&Merchant_Id=&Section_Id=201526

TuneCast II Mobile FM Transmitter ..F8V3080-APL .
Listen your iPod tunes through a full range of FM frequencies, from 88.1 to 107.9MHz. The Belkin TuneCast Mobile FM Transmitter works on any FM stereo receiver to a wirelessly connect a portable music player to your car or home stereo, quickly and easily.

Belkin online price $49.99

kanske skulle vara nåt...

Ursprungligen av macgunde:

http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?IWAction=Load&Merchant_Id=&Section_Id=201526

TuneCast II Mobile FM Transmitter ..F8V3080-APL .
(...)
kanske skulle vara nåt...

Men den gör ju samma sak som iTripen, fast sämre tycker jag eftersom det är en sladd inblandad. Dessutom är den dyrare. Och den behöver batterier. Hmm, undrar om de säljer några överhuvudtaget?

Jag köpte en iTrip i USA i förra veckan (i Apple-storen i Southpark(!) till och med ) och jag måste säga att den är ju killer-appen nummer ett till iPod. Oerhört bra och användbar!

hmm läste för lite..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 12:17

Någon som beställt eller har en iTrip Mini ännu ?

  • Medlem
  • 2004-07-09 14:28

har en sådan griffin itrip mini och den funkar sjukt bra - det är bara att beställa på ebay direkt med buy it now funktionen. sjukt snabb leverans oxå.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=50607&item=5708826853

  • Medlem
  • 2004-07-17 00:34
Ursprungligen av BA66E:

har en sådan griffin itrip mini och den funkar sjukt bra - det är bara att beställa på ebay direkt med buy it now funktionen. sjukt snabb leverans oxå.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=50607&item=5708826853

Sjuk snabb leverans = ? Några dagar eller?
Skickades det med USPS då eller någon budfirma typ UPS, FedEx?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 22:59

Jag beställde från www.Audio-Outfitters.Com, $65 inkl. billaddare och frakt ($11).
Beställde 25/7, de skickade grejorna 27/7 ... så nu väntar jag spänt!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 21:41
Ursprungligen av Robert R:

Jag beställde från www.Audio-Outfitters.Com, $65 inkl. billaddare och frakt ($11).
Beställde 25/7, de skickade grejorna 27/7 ... så nu väntar jag spänt!

Jag kan nu tillägga att den fungerar exellent!
.. fick den i dag
Vi har pruttat runt med bilen i en kompakt stad med 250.000 invånare och vi upplevde inga störningar.

Jag kan också tillägga att detta bara var ett test, från och med nu ska vi bara använda den i länder som tillåter det.

fungerar itrip mini till en portabel dvd-spelare? tänkte att man kunde få ut ljudet på bilstereon i såna fall.

  • Medlem
  • 2004-12-07 15:58

Nej Itripen funkar inte till en portabel dvd-spelare, den rekommenderade fm-transmittern med inbyggt batteri är vad du vill ha, itripen tar ström från ipoden. Något som din dvd-spelare inte kan ge!

1
Bevaka tråden