Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-reklam ute på stan igen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det blev ju inget pris i D&AD för Apples iPod-reklam i förra veckan. Däremot har kampanjen "Yellow, green, pink, purple" börjat gå på utomhus i Stockholm igen. Intressant att man inte lägger pengarna på reklam för iPod Mini istället... Kan vi räkna med nya förseningar?

Jag har sett denna reklam igår måndag vid Hornstull. Det var vid bussstationerna. Blev glad när jag såg att dom hade kommit upp:D

Apple har verkligen för få återförsäljare. Och har dessutom inte parerat batterifrågan ordentligt. Det märktes när min polare och hans flickvän skulle köpa iPod i Stockholm. Först och främst hittade de ingen som sålde den, och varje gång hamnade de i famnen på en iPod-fientlig säljare som bredde på med hur dåliga batterier iPod hade. Min polare kom tillbaka med insikten om att iPod var mycket sämre än iRiver - särskilt som "batteriet var så dåligt".

Det var med nöd och näppe som jag lyckades ta loven av den värsta kritiken...

Ursprungligen av richard788:

varje gång hamnade de i famnen på en iPod-fientlig säljare som bredde på med hur dåliga batterier iPod hade.

Det visar att det inte bara är mängden återförsäljare som är viktigt, utan att säljavdelningen har bra kontakt med återförsäljarna också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-04 15:41
Ursprungligen av richard788:

Det märktes när min polare och hans flickvän skulle köpa iPod i Stockholm. Först och främst hittade de ingen som sålde den, och varje gång hamnade de i famnen på en iPod-fientlig säljare som bredde på med hur dåliga batterier iPod hade.

Jag gissar att det är p.g.a. fall som detta som Apple har lagt upp sidan "Köp din iPod av en Apple-återförsäljare".

Jag har en iPodskylt precis utanför fönstret faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 15:19
Ursprungligen av kribba:

Intressant att man inte lägger pengarna på reklam för iPod Mini istället... Kan vi räkna med nya förseningar?

Är det inte troligt att den här kampanjtiden varit inbokad sedan länge och kanske från början var tänkt att lansera iPod mini. Men så blev den försenad och stortavlorna var redan bokade. Så vad gör man om inte som Kajsa Warg - Man tager vad man haver!

Såklart det kan vara så. Alternativt att man fått en bra deal som man inte kunde tacka nej till... Sommaren är väl oftast lite lugnare för t ex JC Decaux och Clear Channel som tillhandahåller annonsplatserna.

1
Bevaka tråden