Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSkin Exo2

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEj!

Jag funderar på att köpa ett iSkin Exo2 fodral till min kära iPod. Men varifrån ska jag beställa? Finns ju så många ställen som verkar sälja den (dock inget i Sverige?).
Kollade på Apple.se men där hade de konstigt nog bara den "Sonic" vaianden, å jag som var sugen på "Lava".

Såg en sida, har glömt vilken det är, men där var frakten väldigt hög. Finns det nån webbutik som säljer med gratis frakt? Eller där frakten är billig?
Nån som har beställt från USA. Fungerar det bra? Hur funkar betalningen?

MVH P.K.

varför inte prova www.lajo.biz ?

Där ifrån ska jag beställa exo3 och iShade så fort de får in iShade till mini.
Gratis frakt dessutom, om du loggar in med någon som har ett registrerat användar namn där.

Ursprungligen av Sigurd:

varför inte prova www.lajo.biz ?

Där ifrån ska jag beställa exo3 och iShade så fort de får in iShade till mini.
Gratis frakt dessutom, om du loggar in med någon som har ett registrerat användar namn där.

Någon som har ett registrerat användarnamn där, som lilla jag skulle kunna få använda?

svan21

Tack svanerik. Men på den där sidan (www.lajo.biz) hittar jag inte de färger jag är ute efter.
Jag är sugen på dessa färger: http://www.iskin.com/images/evo/top_header_grfx.jpg
Blå eller orange.
Men de finns ej på www.lajo.biz
Är det så att det är olika tillverkare lr nåt. Är lite förvirrad nu, för på www.lajo.biz finns det massor av färgvarianter som inte finns på tex www.iskin.com

Det stämmer precis att det är två olika tillverkare!

Lajo gör fina produkter, så du kan vara lugn för kvaliteten. Ja och så har dom bra service.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 22:29
Ursprungligen av svanerik:

Det stämmer precis att det är två olika tillverkare!

Lajo gör fina produkter, så du kan vara lugn för kvaliteten. Ja och så har dom bra service.

Jag har lajo exo3. Riktigt bra Skin!

Hälsningar
Raptor

Jag har ett iSkin exo2 svart till salu...endast använt 2 veckor...pris: Bud

Jag har kollat runt lite på Lajo och det verkar ganska sjysst. Men jag undrar en sak. Den lilla "metallploppen" eller vad jag nu ska kalla den, den som sitter på baksidan av iSkin eXo och iSkin eXo2, går den att ta bort?

P.K.

Ursprungligen av P.K.:

Jag har kollat runt lite på Lajo och det verkar ganska sjysst. Men jag undrar en sak. Den lilla "metallploppen" eller vad jag nu ska kalla den, den som sitter på baksidan av iSkin eXo och iSkin eXo2, går den att ta bort?

P.K.

Den går att ta bort!...

Ursprungligen av Kellogs:

Den går att ta bort!...

Eru helt säker? Fan va bra! Då ska jag nog slå till...!

Ursprungligen av Kellogs:

Den går att ta bort!...

Vadå, om man skär sönder caset eller? På exo flp går det att ta bort bara om man skär av det såvitt jag kan se.

Ursprungligen av svanerik:

Vadå, om man skär sönder caset eller? På exo flp går det att ta bort bara om man skär av det såvitt jag kan se.

Nu blir jag förvirrad igen...Går "metalploppen" på iSkin eXo och eXo2 att ta bort eller inte? Någon som har eXo eller eXo2 som kan svara?

/P.K.

Ursprungligen av P.K.:

Nu blir jag förvirrad igen...Går "metalploppen" på iSkin eXo och eXo2 att ta bort eller inte? Någon som har eXo eller eXo2 som kan svara?

/P.K.

PK du kan vara lugn den går att ta bort iaf på iskins modell exo2 det är den jag har och jag kör utan metallplopp

Ursprungligen av Kellogs:

PK du kan vara lugn den går att ta bort iaf på iskins modell exo2 det är den jag har och jag kör utan metallplopp


Hmm..det kan vara så att det är jag som sagt fel. Det exo2 jag hittat finns på www.lajo.biz
Är det kanske två stycket helt olika.
Då borde jag kanske omformulera frågan. Alltså: Nån som vet om "metallploppen" på baksidan av Lajos exo2 och exo går att ta bort?

/P.K.

Svanerik jag tror vi pratar om två helt olika exo2 på Iskins kan man ta bort metallen på baksidan den andra vet jag inte

  • Medlem
  • 2004-05-27 14:12

lajo.biz

Jag undrar om det går att betala med några andra alternativ än paypal eller och visa/mastercard m.m.
helst postförskott.

nån som har koll?

Ursprungligen av svanerik:

Vadå, om man skär sönder caset eller? På exo flp går det att ta bort bara om man skär av det såvitt jag kan se.

Nope det sitter inte fast från början...jag ska se om jag kan lägga upp en bild till dig så att du kan få se!

Nej, inte vad jag vet.

Vill du vara utan har exo3 ingen plopp.

Vet du om det följer med nåt mer till iSkin eXo* modellerna? Alltså tex en liten "glasskiva" för displayen? Eller ingår det "bara" silikonfodralet och inget annat?

/P.K.

Behöver du ha något som skyddar displayen? Då så tycker jag du ska satsa på iShade, kolla upp det på lajo.biz!

Lajos fodral har ju en ögla där man kan fästa t.ex. ett band o ha den runt halsen.
Är denna ögla tillräckligt kraftig på Exo3 för att kunna ha iPod mini hängandes i?
Den ser så klen ut på bilderna hos Lajo.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 17:56
Ursprungligen av Petter M:

Lajos fodral har ju en ögla där man kan fästa t.ex. ett band o ha den runt halsen.
Är denna ögla tillräckligt kraftig på Exo3 för att kunna ha iPod mini hängandes i?
Den ser så klen ut på bilderna hos Lajo.

Nej det är den inte!!! Har själv Exo3! Du kan inte använda den för att hänga den runt halsen, bara till för bungjy strap (ifall du skulle tappa mini'n, så att den sitter fast på bunjyn)

Hälsningar
Raptor

Det tror jag att den är. iPod mini är ju lättare än den vanliga podden.

Den kommer säkert att tänjas lite när den hänger, men så fort du inte sträcker den längre kommer den att gå tillbaka till sin vanliga form.

Klart du ska...

Beställer exo3 så fort iShade kommer in till mini.

Jag är sugen på eXo3 på Lajo.biz men har någa frågor!

Hur sätter man på det på sin iPod 3g?

Hur funkar knapparna genom fodralet? är det tunnare över knapparna eller hur fungerar det?

Är det värt att köpa till en iShade?

Går det att ladda iPoden med "vanlig laddare" dvs. inte dockstationen utan att ta av fodralet? Eller måste man köpa eXoflp då?

Hur lång tid tar det normalt att få hem det? ska man skriva att man vill att det ska vara som gift?

MVH

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 17:50

Hur sätter man på det på sin iPod 3g?
Det funderade jag på när jag fick mitt också. Det är inte som på Exo FLP att det är som en ficka på baksidan vilken du trär på den med. Utan det finns endast ett hål och det är det för displayen, men eftersom det är så enormt flexibelt material så är det inga problem.

Hur funkar knapparna genom fodralet? är det tunnare över knapparna eller hur fungerar det?
Det är tunnare över knapparna och jag tycker det fungerar alldeles utmärkt. Har märkt någon gång att de inte funka som man vill men det är inget jag irriterar mig på.

Är det värt att köpa till en iShade?
Ja, det är värt att köpa iShade. De kostar knappt något alls och ger dig ett helskydd, det kan vara lite problem att få dem tillrätta med Exo3 dock. Eftersom skinet är så tunnt har det knappt några kanter som kan hålla den på plats så det är lätt att iShaden glider åt sidan om man har den i fickan eller dylikt.

Går det att ladda iPoden med "vanlig laddare" dvs. inte dockstationen utan att ta av fodralet? Eller måste man köpa eXoflp då?
Ja, det går bra att ladda med en vanlig laddningssladd utan att ta av fodralet.

Hur lång tid tar det normalt att få hem det? ska man skriva att man vill att det ska vara som gift?
Jag fick mitt på uppskattningsvis 4-6 dagar. Ingar problem alls, ingen tull eller dylikt. Jag hade inte skrivit något om "gift". Däremot kan det vara bra att använda en palcode så du får $5 rabatt. Om det inte redan nämnts. Vill du använda min palcode så är den "raZmus", klicka på lajo.biz-logotypen för att skriva in palcode.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 17:52

Jag kan tänka mig att sälja ett EXO FLP om någon är sugen. Jag har i Rosa och Vitt, vet inte vilket ajg är mest sugen på att sälja. Du får gärna bo nära Jönköping. Skicka ett PM!

Vad är det för nytt/speciellt med exo flp? Jag ser inte det. Vilken av exo, exo2 och exo3 är den mest lik?

Tack så mycket raZmus, det var bland dom bästa svar jag någonsin fått! mycket bra jobbat!

Trist det där med att iShaden kan glida bort! men jag köper det ändå.

Då är jag säker på att det blir eXo3 med iShade. Frågan är bara vilken färg jag ska välja på eXo3? Tror jag vill ha det lite iPod-likt faktiskt, så det blir nog snow eller Ice tror jag, någon som vet hur pass genomskinliga dom är?

MVH Rille!

1
Bevaka tråden