Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPoden i bilen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 13:08

Hej,

Som nybliven ägare till en iPod 20GB så undrar jag om det utöver iTrip (som ju tyvärr inte är laglig om jag har förstått allt rätt) finns ngt sätt att kunna använda sin iPod i bilen, t ex ngn adapter till bilstereon eller liknande?

//mmi

Såg just inlägget innan, men finns det ngn enklare/billigare variant?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-05-13 14:34

Det finns ju alltid Kassett Adapter! Finns på Apple store och Clasolson mm.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 15:43

Har bara cd i bilen tyvärr...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-13 16:07

Hm, så länge du inte har någon line-in på stereon, antingen på fram eller baksidan, så är det nog iTrip som gäller, tyvärr. Annars står det i den här tråden om nåt som heter Ice->Link från www.densionusa.com , men den var inte billig, 1600-1700kr...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 16:08
Ursprungligen av mmi:

Har bara cd i bilen tyvärr...

Vad har du för bilstereo ? Om inte du vågar använda iTrip och din bilstereo inte har line in (AUX in) så går det inte. Varför inte köpa iTrip från folk som säljer sånna på detta forum.

Hälsnignar
Raptor

Jag köpte en iTrip från Griffins hemsida i USA. Tog 2 dagar att få hem och nu funkar det superbra. Risken att nån polis skulle klaga på den existerar inte. Dessutom tror jag att dom kommer vara lagliga i Sverige inom 6 månader.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 22:55

Då så... iTrip it will be...
Som jag läste ngnstans så kör man ju för fort ibland oxå...

Thanx everybody!

Ursprungligen av danlid:

Jag köpte en iTrip från Griffins hemsida i USA. Tog 2 dagar att få hem och nu funkar det superbra. Risken att nån polis skulle klaga på den existerar inte. Dessutom tror jag att dom kommer vara lagliga i Sverige inom 6 månader.

Ehum... varför tror du detta? Post och Telestyrelsen har väl snarare lutat åt att förbjuda försäljning också, på samma sätt som i Storbrittanien?

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Ehum... varför tror du detta? Post och Telestyrelsen har väl snarare lutat åt att förbjuda försäljning också, på samma sätt som i Storbrittanien?

/CX

Försäljning ÄR förbjuden.

Hittade denna sida http://www.backesljudbygg.se/home.htm Kolla på lågnivåadapters till Volvo och Saab. Under där finns det sladdar som passar de flesta märken av bilstereo.. Som i mitt fall så sökte jag en adapter till Cd-växlaringången så jag kan köra med iPod. Om jag kommer köpa en vet jag inte, jag har redan mp3-bilstereo.

ice>Linken finns ju att köpa i Sverige också: www.densionsweden.se

1
Bevaka tråden