Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det perfekta iPod-fodralet?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 00:17

Jag hade tänkt köpa ett fodral till min iPod så den håller sin kondition och att om jag skulle råka tappa den så skulle den hålla sig lite bättre. Som sagt, vad tycks om dom som man kan köpa från Applestore? Marware Sportsuit Convertible G3 iPod Case är namnet och jag undrade om det är bra nog. Jag tycker den är lockande eftersom den ser tålig ut, man kan använda iPoden då den samtidigt är i, hörlurarna kan man tydligen packa in i locket på den och att man kan koppla in den till datorn utan att behöva ta ut iPoden ur den. Alltså alla sakerna som jag söker i ett bra fodral. Kostar för mig 449,00kr på Mescenat Applestore.

Någon som har några invändningar?

Verkar vara sjukt klumpigt... Eller? iSkin verkar bra tycker jag, men kanske inte utifrån det som du vill ha.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 17:44

Nja, ingen chans att jag köper iSkin eftersom jag tycker det är extremt fult med plasten...

Beställde det här fodralet nu i morse. Kommer väl till veckan.

Jag har en marware hängandes i bältet just nu... mycket nöjd med den….bältesclipet och den öppna framsidan gör att jag alltid kommer åt kontrollerna samtidigt som ipoden är skyddad. Locket går ju att ta bort (vilket du säkert redan visste….därav namnet… convertible). Jag anävnder i stort sett aldrig locket (förutom när jag har den nerpackad i en väska). Det gummiaktika materialet (våtdräktstyp) känns verkligen skyddande om man skulle råka tappa den (har försökt undvika det men det kan ju hända).

Det följer även med ett armband som jag först tyckte var lite löjligt. men när man tränar så är det faktiskt inte dumt alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 14:53

Trevligt att höra positiva ord om den! Sitter nu och märker att TNT skeppar den till mig troligtvis imorn.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 13:35

Finns det fler åsikter om detta med fodral? Jag står i begrepp att köpa både iPod och fodral.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 15:15

Jag har det, råå skönt att ha ett fodral till den! Den kommer med ett "lock" som man kan sätta fast på den, vilket också kan förvara hörlurar. Dock blir den lite väl tjock med locket på för att ha i fickan, så precis som Lasson så har jag aldrig på locket om den inte är nerpackad i en väska

Jag märker dock att den verkar vara mer anpassad åt dom tunnare iPod-modellerna (15 och 20 gigabyte versioneran) då kontakten ibland kan vara lite svårt att he in i. Plus att den där plastpluppen för kontakten är lite drygt att sätta fast tillbaka igen då man öppnat den. Kanske bara jag som är slarvig dock.

Skönt med ett fodral som sagt, plusset är att man inte förlorar någon funktionalitet när man satt in den i det. Kan he den i datorn, koppla in hörlurar och använda den helt utan några restriktioner.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag har det, råå skönt att ha ett fodral till den! Den kommer med ett "lock" som man kan sätta fast på den, vilket också kan förvara hörlurar. Dock blir den lite väl tjock med locket på för att ha i fickan, så precis som Lasson så har jag aldrig på locket om den inte är nerpackad i en väska

Jag märker dock att den verkar vara mer anpassad åt dom tunnare iPod-modellerna (15 och 20 gigabyte versioneran) då kontakten ibland kan vara lite svårt att he in i. Plus att den där plastpluppen för kontakten är lite drygt att sätta fast tillbaka igen då man öppnat den. Kanske bara jag som är slarvig dock.

Skönt med ett fodral som sagt, plusset är att man inte förlorar någon funktionalitet när man satt in den i det. Kan he den i datorn, koppla in hörlurar och använda den helt utan några restriktioner.

Vad tycker du om remmen man fick till så man kan ha väskan runt armen när man springer. Håller den kvalitén och framförallt håller den sig kvar på armen??

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 22:04
Ursprungligen av IPODwish:

Vad tycker du om remmen man fick till så man kan ha väskan runt armen när man springer. Håller den kvalitén och framförallt håller den sig kvar på armen??

den funkar utmärkt, problemet är första gången du spänner den bara

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 12:41
Ursprungligen av IPODwish:

Vad tycker du om remmen man fick till så man kan ha väskan runt armen när man springer. Håller den kvalitén och framförallt håller den sig kvar på armen??

Jag har inte testat den, tyvärr. Inte än i alla fall.

emilie: jo..den e grym!
Men den kostar 740 kr hos min lokala handlare. DVS den endea i Uppsala. Men den är fin.OM jag köper ska l blir det nog den där!

Ursprungligen av tagmors:

emilie: jo..den e grym!
Men den kostar 740 kr hos min lokala handlare. DVS den endea i Uppsala. Men den är fin.OM jag köper ska l blir det nog den där!

Jo men ska manvarafin får man lida pin

(inte såkul o pröjsa 800 riksdaler precis.)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 20:55

iPod Shield

Det här var något nytt: http://www.trendygeek.com/

Skydd endast mot repor på baksidan och glaset. Fästes med statisk elektricitet. Smart!

Jag gillar iSkin från Lajo.biz. Har en exo3 som är kalas om man inte har någon dock. Har precis beställt exo flp, ett exo-skin som man kan vika och då ha i docken. Många fina färger finns det att välja på! Stabilt betalningssystem.

Ursprungligen av svanerik:

Jag gillar iSkin från Lajo.biz. Har en exo3 som är kalas om man inte har någon dock. Har precis beställt exo flp, ett exo-skin som man kan vika och då ha i docken. Många fina färger finns det att välja på! Stabilt betalningssystem.

Har du ett färgat exo3? sitter å funderar på ett svart, men vet inte riktigt om knapparna kommer att lysa igenom. Visserligen så verkar dom ju göra det på bilden på hemsidan, eller är den "trimmad" ?

Jag har en svart exo2 till min "bilPod" och den ser precis ut som på bilden, kombinationen av svart exo2 och röd film över displayen gör att den smälter in fullständigt

Jag har en vit och den lyser igenom finfint! Tror det gör det på alla casen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-04-17 17:20

själv har jag en contour showcase, den fungerar utmärkt,
rejält skydd med slimmad design passar perfekt,

exo flp

Har nu köpt ett exo flp från Lajo.biz. Kan verkligen rekommendera det! Tillverkad i silikon, tjockare än exo3 men ändå helt ok. Man kan vika upp underdelen så man kan sätta ner den i dockan.

Köpte den i rosa, helt underbar. Så lyser den i mörkret...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 16:11
Ursprungligen av svanerik:

Har nu köpt ett exo flp från Lajo.biz. Kan verkligen rekommendera det! Tillverkad i silikon, tjockare än exo3 men ändå helt ok. Man kan vika upp underdelen så man kan sätta ner den i dockan.

Köpte den i rosa, helt underbar. Så lyser den i mörkret...

Har ett Contour Design Case nu (tror det heter så, köpte med poden från apple), tycker det är ganska dåligt faktiskt. Funkar inte i dockan och är inte speciellt snyggt samt har blivit missfärgat.

Ska man satsa på ett exo3? Eller vad är det som gäller, vad är skillnaden jämfört med iSkin?

Finns det inga svenska återförsäljare, annars vad blir det för frakt, risk för tull osv?

Frakten från Lajo är $5 och risken för att fastna i tullen är så gott som obefintlig.

Frakten försvinner ju om man kör med en kompis key... Använd min (svan21) när du klickar på lajo-loggan överst i fönstret. Om du vill använda docken ska du satsa på ett exo flp. Det är inte supertunt, men smidigt nog ändå.

Jag har köpt med ett skydd för displayen, det gör att podden blir ganska robust. Skinnet är ju lite tjockt så det borde dämpa lite om man tappar den i backen. Det finns många färger att välja mellan och betalningen sker smidigt via PayPal.

Exo3 är ett superskin om du kan tänka dig att inte använda dockan. Det är skittunt, 0.7 mm.

Om du kollar på 99mac finns det en tråd där Macoteket uttalar sig om iSkin:s skin. Dom säger bl a att det luktar bensin. Det gör inte lajos, dom luktar gott.

Rekommenderas varmt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 00:05
Ursprungligen av svanerik:

Frakten försvinner ju om man kör med en kompis key... Använd min (svan21) när du klickar på lajo-loggan överst i fönstret. Om du vill använda docken ska du satsa på ett exo flp. Det är inte supertunt, men smidigt nog ändå.

Jag har köpt med ett skydd för displayen, det gör att podden blir ganska robust. Skinnet är ju lite tjockt så det borde dämpa lite om man tappar den i backen. Det finns många färger att välja mellan och betalningen sker smidigt via PayPal.

Exo3 är ett superskin om du kan tänka dig att inte använda dockan. Det är skittunt, 0.7 mm.

Om du kollar på 99mac finns det en tråd där Macoteket uttalar sig om iSkin:s skin. Dom säger bl a att det luktar bensin. Det gör inte lajos, dom luktar gott.

Rekommenderas varmt.

Vilken screenprotector är det du har? iShade? Hur fäster man den?

Och var skriver jag in kompiskey?

Sen är det ju bara att beställa, ska satsa på en rosa och en vit tror jag exo flp blir det nog

Ursprungligen av raZmus:

Vilken screenprotector är det du har? iShade? Hur fäster man den?

Och var skriver jag in kompiskey?

Sen är det ju bara att beställa, ska satsa på en rosa och en vit tror jag exo flp blir det nog

Jag har iShade och man fäster den med hjälp av skinnet och shadens "egenklistrighet".

Du klickar på lajologgan i top-framen.

Jag har exo flp i ice och rosa. Dom är fina!

Ursprungligen av svanerik:

Frakten försvinner ju om man kör med en kompis key... Använd min (svan21)

Svanerik: Blev sugen på att beställa ett fodral hos lajo. Var kan någonstans kan man skriva svan21?

Nu har jag bestämt mig och kommer idag att beställa ett iSkin eVo då den fungerar bra med iTrip och är urläcker!

Jag åker med Radtechs Podsleevz. Ser lite udda ut, men funkar perfekt. iPoden kan bo i fickan med andra småprylar utan att repas, och man kan använda knapparna men ändå ha den i fodralet. Passar inte i dockan som jag ändå aldrig använder.
Har aldrig luktat på den.

Kul att se att du blev så nöjd med Lajo's prylar Svanerik

  • Medlem
  • 2004-05-02 11:04

Nån affär i stockholmsområdet som har?

Hej
Ska precis till att köpa mig en Ipod och har förstått att jag troligtvis lär behöva ett skin.
Jag skull dock gärna vilja kolla på alternativen IRL, ni vet, klämma dra känna osv.
Även om det antagligen är dyrare än att köpa över nätet så i en så här pass betydande del (estetiskt menar jag) så vill jag kolla upp ordentligt. Jag menar vill ju absolut inte att den ska bli ful, då kunde jag ju köpte en Iriver direkt...

Tipps motages gärna!
Suras

Bevaka tråden