Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usb

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-22 23:51

har bara en fråga, är det en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) man behöver om man inte har nån firware på sin dator?

Ja!

Ursprungligen av Izzo:

har bara en fråga, är det en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) man behöver om man inte har nån firware på sin dator?

Det stämmer bra!

  • Medlem
  • 2004-04-23 15:03

Funkar inte

jag har just köpt en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) men får det inte att funka, det går inte att föra över låtar till ipoden, måste man ha en docka för att föra över låtarna??

Det skall fungera.

Ursprungligen av Izzo:

jag har just köpt en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) men får det inte att funka, det går inte att föra över låtar till ipoden, måste man ha en docka för att föra över låtarna??

Det skall fungera med antingen USB eller Firewire.
Dvs. du skall kunna ladda via Firewiren och synka med USB
samtidigt.

  • Medlem
  • 2004-04-23 15:37

men grejen är att jag har ingen firewire port på min dator, det var därför jag köpte kabeln, jag kopplar usb kontakten i datorn och firewire till ipoden sen är det en dock kontakt som jag inte har nån användning av eftersom jag inte har nån docka till min ipod. men det vill inte fungera.

Hej

Izzo Om det är så du beskriver att du har en 2G iPod med Firewire kontakt så kommer detta ej att fungera eftersom att denna sladd är gjord för 3G och endast funkar med dom nya 3G iPod's

Tog för givet att du hade en 3G. Men har du inte det utan en 2G så blir det att skaffa ett firewire kort eller en mac eller en 3G iPod om du redan har köpt kabel.

Mvh
Rickard

  • Medlem
  • 2004-04-23 16:17

Har en ipod 10gb vet inte om det är 2 eller 3g.

  • Medlem
  • 2004-04-23 16:23

Föresten hur kollar man villen generation det är? det är väll bara dom gammla på 5 gb som är 2g eller?

Har du firewire anslutning på iPoden är det ingen 3G.
3G har en dockkontakt i botten för antingen docka eller din kabel utan docka.

/Rickard

  • Medlem
  • 2004-04-23 16:31

Ok då har jag en 2g fan va synd, tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-26 09:18

Firewire-kort till pc:n finns att få för under 200 kr, sedan är det bara att sälja sladden du har här på forumet (eller spara om du planerar att skaffa en 3G-iPod senare...).

  • Medlem
  • 2004-04-26 12:36

japp ett firewire-kort får det bli, någon som är intresserad av att köpa en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) ?

Ursprungligen av Izzo:

japp ett firewire-kort får det bli, någon som är intresserad av att köpa en Apple iPod Dock Connector USB 2.0 + FW cable (PC) ?

Säg ett pris!

1
Bevaka tråden