Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Demokratiska rättigheter för iTrip's framtid

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte på det här med att PtS har förbjudit försäljningen av FM-sändare i Sverige helt plötsligt efter att intresset för dessa ökat lavinartat. Men så tänkte jag så här, PtS är ju en myndighet som lyder under folket i sann demokratisk anda. Om det finns ett folkligt mandat som tycker att FM-sändare med begränsad räckvid borde vara tillåtna för personligt bruk borde det väl gå att få en sådan här sak ändrad? För det kan väl inte vara så att det sitter folk på en myndighet och bestämmer saker enligt egen förmåga utan att besluten är förankrade hos folket?

Min idé: Man författar ett brev där man beskriver användningsområdet för FM-sändare, typ iTrip och sedan bakgrunden till vad som har hänt att PtS ena sekunden tyckte att det var okej att sälja dom, men sedan drog in dom och att en stor del av folket i demokratin Sverige faktiskt gärna ser att dessa blir lagliga.

Exempelvis gör man en hemsida där folk kan "skriva under", sedan skickar man ut info om detta till dels PtS, men även till typ kulturminister Marita Ulvskog och justitieminister Thomas Bodström. Det är ju vi, folket, som är Sverige och om vi vill det här så bestämmer ju vi det.

Inte för att jag tror så mycket på det här själv, men det vore ju intressant att prova att få till en lagändring.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 14:42

Kör! Jag skriver under.
/Mattias

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-22 15:03

Jag med - direkt!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 15:19

Jag med

//C

jag me!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-22 17:29

verkar bra! ska bli kul att se om detta funkar! säg till vad ja kan göra!
//Kaveh

  • Medlem
  • 2004-04-22 17:30

Absolut, fixar du så skriver jag under direkt. Alla borde väl få ha fm-sändare... såklart.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-04-22 17:34

JAg är Definitivt med!!!

Hej

http://www.petitiononline.com/petition.html

Någon som kan formulera sig bra skulle ju kunna lägga upp en sådan

Sign me up!

Vem skriver en beskrivande artikel för petition online då?

EDIT: Fixa lite stavfel

Inte vet jag, men jag skriver på!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 11:59

Alltså, vill ni verkligen detta? Jag menar, FM-sändare lever knappt upp till "hypen" dom får. Men aja, allting för att lätta upp reglerna och göra landet mer fritt skriver jag gärna på.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 12:55
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Alltså, vill ni verkligen detta? Jag menar, FM-sändare lever knappt upp till "hypen" dom får. Men aja, allting för att lätta upp reglerna och göra landet mer fritt skriver jag gärna på.

Vad menar du, min itrip lever upp till mina förväntningar. Vad har du för förväntningar på den?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 21:54
Ursprungligen av Mattias L:

Vad menar du, min itrip lever upp till mina förväntningar. Vad har du för förväntningar på den?

Den ligger ju över förväntingar, om du hittar en station vill säga.......den är verkligen perfekt om du vill spela musik på stereon tycker jag....

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 19:48
Ursprungligen av Mattias L:

Vad menar du, min itrip lever upp till mina förväntningar. Vad har du för förväntningar på den?

Jag tycker dom låter faktiskt -- helt ärligt; skitdåligt. Förstår inte varför alla snackar om dom hela tiden.

Grejen med PTS´s förbjud på ITRIP är väl att det räknas som o sända priatradio? men va gör 30 meter fattar inte jag dock

Jag skriver på!

J.

Men kan inte någon formulera ett brev då?

www.petitionsonline.com

Verkar som ett mycket bra initiativ. Jag e på.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-06-07 18:21

Jag hänger på...!

  • Medlem
  • 2004-07-09 21:44

jag också, om några dagar när jag får min egen

sKÄLVKLART SKRIVER JAG UNDER MANNEN

  • Medlem
  • 2004-07-24 20:06

Om jag skulle kunna tänka mej att skriva på så ska det handla om att tillåta fm-sändare med begränsad räkvid 15-30m max.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 02:49

Skriver under, då jag precis har beställt en från USA (att användas när jag åker till ryssland naturligtvis). Om nu någon poet kan tota ihop något...

1
Bevaka tråden