Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TrendyGeek - Pod Shield - QuickReview

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Har inhandlat en POD Shild från Trendygeek och tänkte dela med mig lite information om detta skydd till din ipod...

Tyvärr så får jag säga att jag inte är särskillt imponerad av POD-Shilden, den passa tex inte så bra som jag trode den skulle ha gjort efter att ha läst deras "reklam" (One size fits all iPods) det verkar som att den är mer anpassad till 40Gb modellen och detta gör tyvärr att plasten liksom går över till den vita delen av iPoden på min 20Gb-modell, sedan så täcker den inte hela bakdelen utan själva överdelen blir naken med "veck" på kanterna (se bilder) där shilden slutar och som om det inte var nog så gömmer filmen att den vackra blanka ytan på din iPod, kunde man ju räkna ut iförsig menmen...det samma gäller displayskyddet, grafiken på skärmen blir i vissa vinklar jobbiga att se (ungefär som att ha kvar plasten på mobiltelefonen, bärbara datorn eller handdatorn) ...men till det possitiva då....

Jorå, den skyddar ju mot repor och äckliga fingeravtryck på din älskade vän och displayskyddet fungerar perfekt som komplement till ett eXo3 skin som inte har ett displayskydd. Sedan så är det faktiskt jäkligt lätt att applisera på din ipod och filmen lämmnar inga märken efteråt iochmed att de sitter fast med statisk-elektrisitet

Så efter att ha klippt lite i min film och skippat fronskyddet så fungerar det faktiskt att använda skyddet tyvärr så blir ju inte iPoden nå snyggare men man kan ju alltid riva bort plasten då kan skall stila med den...

Det var tyvärr svårt att ta bilder på iPoden med POD-Shild men jag tog några och för att spara lite bandbredd så lägger jag dem på extern server...vissa av bilderna har jag tagit en lite konstig vinkel och med flit appliserat plasten för långt upp men det är bara för att visa hur mycket plasten sticker upp över den vita delen...

Bilder ~2,5Mb

tycker det verkar ganska onödigt jag börjar tycka att min ipod börjar bli snyggt repig istället för ful med små repor

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 00:29

är detta den perfekt lösninge om man vill se sin sötnos....?? jag har en stor röd "klänning" timm min som är perfekt eftersom den inte blir sliten, men jobbigt eftersom det är extremt fult.....

//C

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-04-26 21:43

Rabbit: Du får väl ta fram saxen och klippa lite i den
make the size fit all!!!

1
Bevaka tråden