Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lurar med kort sladd..

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag kan inte tänka mig att jag är den enda som tycker det är jobbigt med att ha nästan 2 meter sladd i fickan när jag har fjärrkontrollen påkopplad. Sen kanske nån av audiofilerna på forumet kan svara på om det sker nån märkbar försämring av ljudkvaliten vid två meter sladd....

sony har ett par lurar med delbar sladd så man slipper den långa jobbiga sladden...för 550 spänn, men med sony betalar man ju 50% för namnet.....

hoppas nån har några förslag....

Mitt förslag är att du helt enkelt bara kortar ner den nuvarande kabeln.. Sax och eltejp kanske?

inge vidare idé att kapa och tejpa...

Ursprungligen av Aborre:

Mitt förslag är att du helt enkelt bara kortar ner den nuvarande kabeln.. Sax och eltejp kanske?

det funkar inte, koppartråden är skyddad av en hinna av något sorts slikonplast-linknade material. det måste man använda en tändare och elda upp. det fungerar inget vidare. sen blir ju ljudkvaliten ganska kass med tattarskarvar....ganska fult oxå

Fan också, hoho .. Men be nån elektroniksnubbe göra det?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 18:27
Ursprungligen av the_mighty_upsetter:

sony har ett par lurar med delbar sladd så man slipper den långa jobbiga sladden...för 550 spänn

Vilken modell är det? Länk?

Verkar härliga, fast priset var lite väl högt bara för att få kortare kabel..

Ursprungligen av Aborre:

Verkar härliga, fast priset var lite väl högt bara för att få kortare kabel..

sony är väl inga höjdare på att göra lurar........priset är högt, för ett par sonylurar lägg 500 pix på ett par koss så så får du bra skit.

  • Medlem
  • 2004-04-03 01:36

Skall det vara Sony så skall dom vara vita annars kan det kvitta.

http://www.minidisco.com/mdr-ex70slw.html

Ursprungligen av SV O:

Skall det vara Sony så skall dom vara vita annars kan det kvitta.

http://www.minidisco.com/mdr-ex70slw.html

Woaah, de var shyssta..

hahaha neej nejv nej, sonys hörlurar, dom som ärdär, är ja, dyra. Men klart bäst små snäkor på marknaden. Jag har själv ett par, mina 3dje. För nåttudnerligthar hänt med dom två inann helt plötsligt lägger dom bara av, men den stunden det vara var det underbart.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-04-13 20:24

Håller med om att Sony lurarna är kanonbra, när dom fungerar. Mina la också av helt plötsligt.

då är ju inte sonys lurar några höjdare, man vill ju ha fräscha lurar hela tiden. sony lever på sitt namn, inte på sina prylar. Har haft ett otal sony-lurar i kombination med både dyr och billig utrustning. är inte så nöjd, tycker det överlag är ganska tunt ljud. Jämför t.ex. koss sporta pro med några sonylurar i samma prisklass så märker man skillnaden i kvalitet och ljud.

1
Bevaka tråden