Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod generation 4 med färgskärm pågång?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Insider har snackat med "trovärdiga källor" och fått veta att iPod generation 4 är pågång nu:

While sources could not pin-point a specific day or month of introduction, they said the soon to be released player would boast a 50GB hard disk capable of holding 12,500 songs and carry an approximate cost of $499.

Unlike the recent capacity-centric revisions to the iPod line, the 4th-generation iPod will host a number of architectural advancements and new features. Most apparent, sources say, is the presence of a 2-inch color screen for displaying photos stored on the pod, from the palm of your hand.

The player will reportedly also adopt a video output jack that will allow users to connect their iPods to television sets, sources said. Meanwhile, no mention was made in regards to an output jack capable of relaying audio to a home entertainment center.

Utseendemässigt ska den inte ha ändrats så mycket, men fått ett navigerings"hjul" med knappar likt det (geniala!) hjulet på iPod mini. Ska bli intressant att se om deras källor har rätt. Think Secret har sedan tidigare skrivit att

Läs hela AI-artikeln här: Sources: Apple readying 4th-generation iPod

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-03-17 19:21

Shit det låter bra. Får lite "second thoughts" angående iPod Mini nu..

Fan..

Det känns som om iPod mer och mer går mot en ny Newton, med alla extra funktioner som kommer hela tiden.
Någon annan som tänker likadant?

/Kristofer

Håller med dig Kristofer...
Vi har en spännande tid farmför oss...

Upp till kamp... krossa pocketpc!

Shit, ska man verkligen satsa på en 3G iPod nu?

Jo fan, jag skulle ju ändå inte ha råd med en 4G vid releasen!

  • Medlem
  • 2004-03-17 22:30

50 GB på fickan. Låter lite väl mycket framtid för mig.

iPod ligger på 40 Gb nu, så nåt nytt kommer snart tror jag... 50 Gb... tror snarare 60 GB

Hm....jag har fått min iPod stulen efter en resa tll USA. Nu fick jag ett brev från Folksam att om jag köper en inom ett halvtår så får jag hela belopet tillbaka. Tänkte beställa en imorgon, men nu kommer man på andra tankar. Man kanske skall vänta ett litet tag och verkligen se om det kommer något ntt under våren.

Bryr mig inte om 50GB, 20 räcker. Dock låter en färgskärm och kanske ett bättre batteri som ett intressant alternativ och kanske värt att vänta på. Men kanske det dröjer alldeles för länge.......

Storleken är inte så intressant eftersom även den minsta modellen lär ha rätt gott om utrymme, men dom andra bitarna är intressant. Dagens 3G iPod har ju fått kritik för att knapparna är för känsliga, det går inte att försöka fingra på iPoden i fickan utan att man pausar, stoppa och hoppar ett spår framåt, typ. Samtidigt som jag måste säga att lösningen med knappar på hjulet som på iPod mini är riktigt smart, efter att ha testat det i något dygn nu.

Och dom andra bitarna verkar bra också. Att låta en iPod ha färgskärm för att visa digitalbilder makes perfect sense i mina ögon. iPoden är ju redan idag ett verktyg för att [mellan]lagra digitala bilder. Att då kunna bläddra igenom dessa för att se vad som finns där är en vettig funktion. Att kunna koppla in den till tv:n och visa bilderna där är också en vettig funktion och en funktion som finns på många digitalkameror idag (de flesta antagligen).

(Det sista är exakt samma sak som jag skrev på 99mac för den observante, men ipod.se verkar inte ha så många besökare tyvärr, mycket iPod-diskuterande sker fortfarande på 99mac - tror att för många olika forum förvirrar och försvårar.)

Ursprungligen av Adrian B:

Det sista är exakt samma sak som jag skrev på 99mac för den observante, men ipod.se verkar inte ha så många besökare tyvärr, mycket iPod-diskuterande sker fortfarande på 99mac - tror att för många olika forum förvirrar och försvårar.

Det är synd, verkligen. Enda sättet att lösa det tror jag är att moderatorerna flyttar diskutionerna som uppstår om iPod (på 99mac) till ipod.se

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 11:21

Asså ärlig?

Jag förstår inte varför man ska köpa en större än 10 gb, jag har bara runt 100 låtar på min nu, och den hinner inte spela igenom alla innan den är slut, sedan, är det bra MP3 eller multimedia maskin?? det behövs bara för musik, 10 gb är rätt storlek också........20 och 40 gb är extremt tjock och otymplig, ochg som sagt, man hinner inte höra alla låtar......

Jag är ju bara 16 så jag har inte skaffat en stadig inkomst än, men för er andra, varför köpa större när de bara är lite störra och lite ballare med färg, jag förstår de som inte inhandlat någon än, men för de som har en redan, fokuserar på tillbehören så får du nog mer kul för pengarna.....

....och som sagt, för mig är det "bara" världens bästa MP3 jukebox, no more, no less

Sincerly Archduk3

Ursprungligen av Archduk3:

Jag förstår inte varför man ska köpa en större än 10 gb, jag har bara runt 100 låtar på min nu, och den hinner inte spela igenom alla innan den är slut, sedan, är det bra MP3 eller multimedia maskin?? det behövs bara för musik, 10 gb är rätt storlek också........20 och 40 gb är extremt tjock och otymplig, ochg som sagt, man hinner inte höra alla låtar......

Det handlar väl inte så mycket om att hinna höra alla låtar som att ha dom tillgängliga. Valfrihet alltså. Jag har 300+ skivor hemma och det finns många bra skivor som jag inte lyssnat på på flera år, det finns många skivor som jag till och med glömt att jag har köpt.

Det kanske finns guldkorn som jag skulle gilla om jag bara tog mig tid att lyssna på dom. Men att plocka ut skivorna ur skivhylla, sätta in dom i en cd-spelare och lyssna är omständligt och tar tid. (Speciellt när man inte är hemma. )

Jag lyssnar på min iPod flitigt när jag cyklar, reser osv och då vore det perfekt att kunna ha tillgång till all denna musik, så jag kan välja och vraka. Jag har en iPod 5 GB idag och den rymmer massor av låtar, mer än jag hinner lyssna på under de flesta resor jag gör. Men den rymmer inte alla skivor jag skulle vilja ha med mig och när jag sitter hemma och väljer ut vilka låtar jag ska lägga på min iPod så vet jag inte vad jag kommer att vilja lyssna på.

Så det handlar om valfrihet och tillgänglighet. Hoppas min förklaring gjorde detta tydligt.

Vidare så finns det även andra skäl till en större hårddisk i iPoden och det är ju alla andra användningsområden. Att ta backup av de viktigaste filerna (ens samlade e-post, viktiga uppsatser, jobbgrejer osv) kan vara ett bra användningsområde. Att tömma sin digitalkamera för att minneskortet är fullt är ett annat bra användningsområde. Så även om man bara har 10 GB musik så kanske man vill ha 10 eller 10 GB för andra ändamål.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-19 16:19
Ursprungligen av Archduk3:

10 gb är rätt storlek också........20 och 40 gb är extremt tjock och otymplig, ochg som sagt, man hinner inte höra alla låtar......

Mig veterligen är väl inte 20- och 40-modellerna större än 10:an i längdmått mätt, eller har jag fel?

Sedan håller jag med Adrian B om att det nog är tillgängligheten som lockar, att kunna ha hela sitt musikbibliotek samlat på ett och samma ställe är guld värt. Sedan är den ju perfekt att använda som extern hårddisk. Jag flyttar en del data från jobbet till hemmet och tvärtom och att samtidigt kunna använda den som mp3-spelare är ju en alldeles utmärkt kombination. Jag har dessutom börjat lägga in recept(!) på den, perfekt när man som jag har dubbelt boende och inte har samma kokböcker på bägge ställena. Sedan är det bara att visa anteckningarna under tiden man lagar och förstås hålla den borta från matoset.

Sedan kan jag hålla med dig om att tillbehören är viktiga. Det gör ju hela "kitet" mer personligt...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 11:15
Ursprungligen av Spyder:

Mig veterligen är väl inte 20- och 40-modellerna större än 10:an i längdmått mätt, eller har jag fel?

Tjockleken är stor skillnad tycker jag och tygnden, som att gå runt med ett bankfack i fickan....men jag förstår allt annat ni använder den till.....jag är ju "bara" 16 så jag kanske inte förstått alla andra andledningar du kan ha den till....men det lär jag mig kanske tids nog

//C

Använda som en extern hårddisk

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 11:40
Ursprungligen av macgunde:

Använda som en extern hårddisk

Ja? men det finns större "riktiga" hårdiskar som är billigare, så varför annars

  • Medlem
  • 2004-03-22 13:49

Något om inspelning stod det dock inte. Och blir det ingen inspelning blir det ingen iPod för mig. Det verkar trots den stora marknaden svårt att hitta maskinen som jag letar efter:

AAC
Inspelning
Radio
iTunes-integration

  • Medlem
  • 2004-03-22 16:00

Hur lång tid tror ni att det tar innan de släpper generation 4 då? Jag menar, har inte apple fullt upp med europalanseringen av mini:n??
Känns som om det tar väldigt lång tid innan den kommer, med tanke på alla förseningar med Mini:n också. Jag som inte har en Ipod idag kanske kan nöja mig med en g3?! Eller.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 19:02

Apple startade en kampanj på idag där man får en Monster iCable på köpet om man köper en iPod (ej mini). Kampanjen gäller från och med idag till den 6 juni 2004. Så kanske kommer det en ny generation under sommaren!

http://promo.euro.apple.com/promo/ipod_connection/se/

1
Bevaka tråden