Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasiga iPod-hörlurar, garantibyte?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 17:59

Någons iPod-lurar som gått sönder i plasten/gummit där sladden delas till två ut till varje "lur"?

Går detta på garantin mån tro? Har haft Podden i ca 2.5 mån, svårt att få till ett byte, erfarenheter?

Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 18:06

Tycker själv att det borde gå på garanti om du har använt hörlurarna på rätt vis, dvs inte doppat dem i glögg etc. Ring och prata med Apple, i slutet är det de som kan ge svaret.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-05 18:49

Det är antagligen ett relativt vanligt fel, jag har sett flera som haft de problemen du nämner. Inte minst jag själv...

Två gånger under min gen 2 iPods första år fick jag både hörlurar _och_ fjärrkontroll utbytt pga att ytterlaget av plasten delade sig så att de inre sladdarna kom fram.

Jag hade inga som helst problem att få båda utbytta någon av gångerna med hänvisning av garantin. I och för sig så sista gången var personen i kundservice lite "osnuten" när han formulerade sig som om han redan visste att jag råkat ut för någon liten olyckshändelse som inte var deras fel (typ fastnat i något och dragit till...).

Jag påpekade att det inte var första gången det hände och att plasten uppförde sig som om den var gammal och delade sig succesivt, från en liten liten spricka till en stor glipa runt om.

Garantier och sånt gäller även kringprodukter som följer med och som du måste ha för att få produkten att kunna användas.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 21:04

Tackar för svaren, jag får ringa Äpplet!

God fortsättning på er!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 21:32

Läste på någon engelsk/amerikansk site att många hade problem med att plasten gick sönder där trådarna delar sig. Ett tips där var att slå en liten knut så man flyttar brytpunkten, har funkat för mig än så länge, ca 6 mån har jag haft min iPod.

hur sker leveransen av nya hörlurar ? måste man skicka in dom gamla ?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-07 00:12

En budfirma DSL? DHL?) lämnade de nya. Jag fick behålla de gamla.

(

Citat:

Skrevs ursprungligen av jiggy-diggy
hur sker leveransen av nya hörlurar ? måste man skicka in dom gamla ?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 11:49

Har inte fått tummen ur för att kontakta Apple och nu har min telefonsupport gått ut?! (tror jag)

Hur gör jag enklast för att reklamera mina hörlurar, läste ngn-stans om att man kan anmäla via webben osv. Vilka möjligheter finns?

/ G.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 12:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Guilty
Har inte fått tummen ur för att kontakta Apple och nu har min telefonsupport gått ut?! (tror jag)

Hur gör jag enklast för att reklamera mina hörlurar, läste ngn-stans om att man kan anmäla via webben osv. Vilka möjligheter finns?

/ G.

Det där med 3 mån telefonsupport har jag aldrig tagit så allvarligt, självklart kan man ringa Apple när som helst, sedan är det upp till dem om de anser att de inte kan hjälpa till pga att ev support-tid gått ut.
För rena garantifel är det solklart så att du har rätt att ha kontakt med Apple även via telefon.

Webben i all ära, i dylika fall tror jag man tjänar på dubbelriktad kommunikation.

  • Medlem
  • 2004-03-01 22:44

Oj verkar vara många som har haft detta problemet. Både mina hörlurar och fjärrkontroll har gått sönder i plasten, men jag har fått båda utbytta gratis. Apple krånglade ingenting utan skickade ut nya med UPS-bud.

I går eftermiddag kom jag mig äntligen för att ringa applecare ang. mina orginallurar som slutade att fungera dagarna efter att jag fick min iPod, i eftermiddags kom UPS och levererade ett par nya

Jag har haft iPoden sen tidigt förra hösten så det är ju helt klart utanför de 90 dagarnas fri support, men det var inga problem, bara att lämna serienumret så skickade de nya.

om man ringer om hörlurarna får man bara ett par lurar då eller får man kontrollen också ? förövrigt så har mina hörlurar inte gått sönder som era dom låter bara förjävligt.. basen i ena luren pajja efter bara någon månad

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-03-04 19:59
Ursprungligen av jiggy-diggy:

om man ringer om hörlurarna får man bara ett par lurar då eller får man kontrollen också ? förövrigt så har mina hörlurar inte gått sönder som era dom låter bara förjävligt.. basen i ena luren pajja efter bara någon månad

Jag fick bara lurarna när lurarnas sladd sprack och jag fick bara fjärren när sladden till fjärren sprack. Är basen paj så har du spelat för högt

nepp det det har jag inte den tiden då jag andvände dom hade jag inte tagit bort volym spärren så det är omöjligt

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-03-05 09:03

Iggy har du bytt både kontroll å lurar? Fick du behålla båda vid bytet eller måsta man vara utan kontroll å skicka in den till apple?

iPod Lurar

Hej! min ipod snäckor har också pajat, men jag hittar ingen mail adress eller telefon nummer som jag kan ringa och höra om man får nya på gratin, vore snällt om nån kunde maila dom uppgifterna till mig.

Jag igen

Hej, kan ni vara snälla och maila svaret på min fråga till martin.andersson@seaside.se

  • Medlem
  • 2004-03-11 17:14
Ursprungligen av mestral:

Hej! min ipod snäckor har också pajat, men jag hittar ingen mail adress eller telefon nummer som jag kan ringa och höra om man får nya på gratin, vore snällt om nån kunde maila dom uppgifterna till mig.

anmäl på
http://depot.info.apple.com/ipod

Du når applecare på 08-58771130

Ah.. Internet är ju bra ibland.. att just o svor över att sladden lossat.. Nu har jag fyllt i formuläret hos Apple.. så får man se om det tar 2 dar som dom sa hehe..

Jaha.. o idag kom dom nya.. bra snabbt får man säga

hur ska man komma ihåg när man köpte den eller är det inte så noga vet vilken månad jag köpte den i alla fall

1
Bevaka tråden