Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumgummit till hörlurarna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-08 13:36

Har problem med skumgummit som man sätter på Apples egna hörlurara som medföljer iPoden. Tycker man tappar bort en i veckan ungefär, så trots att man fick 2 extra med när man köpte iPoden har jag nu ingen kvar.

Någon som vet var man kan få tag på nya sådana, det skaver så i öronen utan?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 15:18

Siba, Claes Ohlson...

Köpte mig ett par Koss The plug istället för att använda apples snäckor... ångrar mig inte det minsta... Finns förresten billigt på NetOnNet nu... endast 199:-

Läs mer om Koss The Plug här!

edit: sorry för att jag inte svarade på din fråga

// Daniel

  • Medlem
  • 2004-03-08 15:29

Tror du lyckades övertala mig Macgunde, 199 kr är ju inte så farligt.
Kanske beställer mig ett par Koss istället, tack för tipset.

Hehe tror att du kommer bli supernöjd med dem, jag kan rekommendera ett par Voice Pro Eartip i stället för det bökiga skumpropparna som följer med lurarna.

// Daniel

  • Medlem
  • 2004-03-08 15:57

Har nu gjort beställningen på NetOnNet, återkommer med utlåtande när jag fått dem.

Låter bra

  • Medlem
  • 2004-03-13 13:58

Fick mina Koss the plug i torsdags, måste säga att det var en besvikelse. Tycker att basen är betydligt bättre i iPod orginal snäckorna, men fördelen med dem är ju att man går runt i sin egna värld och slipper all ljud utifrån. Kommer nog att variera lite mellan orginal snäckorna och dessa.

Skall nog införskaffa mig i ett par Voice Pro Eartip också för jag tycker inte de sitter 100% i örat.

Hmm jag tycker att min koss the olug är betydligt mkt bättre än original-lurarna... Klart de bästa snäckorna jag testat... Kör med koss R-80 och Philips HP890 när jag är hemma (hade med mina koss R-80 i väskan innan). Jag är i alla fall supernöjd med mina.

Känner lite skuld för att du köpte dem, men de kostade ju inte så himla möe... säg till ifall du vill sälja

//Daniel

  • Medlem
  • 2004-03-13 15:39

Ingen fara Daniel, kommer att komma till användning iallafall. Som sagt det är något speciellt att inte höra störande ljud från omvärlden.

Hehe jovisst

Själv så funderar jag på att köpa ett par till

1
Bevaka tråden