Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mini försenad i Sverige

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har idag fått information om att iPod Mini (inte helt oväntat) är försenade i Europa - dom första exemplaren kommer till Svenska återförsäljare i sista veckan av Maj månad. Informationen kommer ifrån återförsäljareledet som i sin tur fått uppdaterad leveransinformation i dagarna med 25:e Maj som preliminär leveransdag.

Läs hela nyheten på: http://www.ipod.se/

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 17:01
Ursprungligen av Björnström:

99mac har idag fått information om att iPod Mini (inte helt oväntat) är försenade i Europa - dom första exemplaren kommer till Svenska återförsäljare i sista veckan av Maj månad. Informationen kommer ifrån återförsäljareledet som i sin tur fått uppdaterad leveransinformation i dagarna med 25:e Maj som preliminär leveransdag.

Läs hela nyheten på: http://www.ipod.se/

Tråkigt med förseningen. Det pajar nämligen Apples egen reklamkampanj för iPod. Snacka om dålig tajming! Vill tillägga att månadernas namn ska skrivas med små bokstäver på svenska. Alltså juni och maj, inte Juni och Maj.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 17:24

Tråkigt och typsikt - för Apple. Lansering i Januari - leverans ett halvår senare. Det var likadant gällande G5:an i stort sätt - lansering i Juni - levarans november/december av den roligare modellen. PowerBook 17" och Alu 15" var inte så mycket bättre hellre... Har alla leverantörer detta problem tro eller är Apple unika?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 17:35

Alla leverantörer har detta problem så fort de släpper en produkt som är populärare än de kunnat räkna med. Sen kan man alltid hoppas på att förseningen beror på iTMS...

Ursprungligen av Leftrustle:

Alla leverantörer har detta problem så fort de släpper en produkt som är populärare än de kunnat räkna med. Sen kan man alltid hoppas på att förseningen beror på iTMS...

Fast Apple har ju större problem än någon annan med detta.
Alltid samma visa.
Apple borde ta och se över sin distribution helt och hållet. Det är ju ingen nyhet att den inte funkar. Det borde åtgärdas redan när man hade problem att klara av efterfrågan på orginal-iMacen.
När jag studerade supply chain managment under hösten så tog våran litteratur upp Apple som ett ytterst dåligt exempel.

Jag tror att det beror mycket på allt hemlighetsmakeri som Apple har för sig inför produktlanseringar. Det måste ju vara omöjligt för återförsäljare och Apple själva att förutse efterfrågan.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 17:47

Skulle vara trevligt om Apple storlanserade allting sen nu till sommaren.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 20:18

Fy va jobbigt! Jag var SÅ nära att beställa en G5 dubbelpropp i höstas men tappade sugen när man fick höra att det var jättelånga leveranstider (gillar inte att vänta).

Klantigt av Apple faktiskt, upplever att för varje år så tar det längre tid mellan lansering och leverans av Apple produkter. Kanske är jag ute och cyklar men det känns så.

Har jag tur får jag tag på en iPod mini när min flickvän åker över till USA i slutet av april... Får hålla tummarna.

Kanske är det för att Apple har dålig timing, som Pyttemjuk har lyckas kopiera allt och få folk att tro att det var dem som hittade på det.

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 22:09

Tur jag fått min då. Numera kan man inte köpa första generationen av något Apple släpper, när de väl kommer till Sverige har halva produktcykeln gått....

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 08:09

fast som vanligt så träder väl den totala förförelsen in när man väl fått sin lilla apple pryl. vips, så är månaders väntan glömda o man sitter med ett fånigt leende o pillar...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-03-05 08:50

Jag som va helt inställd på att bli lycklig ägare till en rosa mini nu i april.
Får väll kolla om någon polare ska till USA och kan köpa en åt mig..

a BIG bummer

Det är jättetråkigt såklart - men långt ifrån oväntat att Apple prioriterar hemmamarknaden i USA. Efterfrågan har ju varit oväntat stor och det får konsekvenser för oss här hemma.

Vilken tur...

...för mig som har en grön i posten från New York. Inköpt av en kompis på AppleStore SoHo i veckan. Sitter med nervös väntan i magen. Har ännu inte sett en mini i verkligheten. Hur barnslig får man vara egentligen..?

1
Bevaka tråden