Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.se testar iPodMini

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man utbrister: Herregud! och känner hur det vattnas i munnen.
Nej, det här är ingen överdrift. Exakt så känns det när man öppnar kartongen till en iPod Mini och lyfter upp den lilla klimpen ur det nedsänkta och filbeklädda innamätet.

9 st exemplar av iPod Mini fick varje återförsäljare i Houston, USA. Efter några timmars letande fann mitt "bud" ett silverfärgat exemplar och la vantarna på denna.

Läs hela testet: http://www.ipod.se/vbindex.php?id=157

Titta på alla bilder i bildreportaget: http://www.ipod.se/nyhetsbilder/ipodmini/

Kommentera nedan!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 18:14

Läcker

Är den även om jag skulle föredra den i grönt...Nå man får se om plånboken tillåter en till sommaren eller om det blir den större varianten.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 18:19

Skumt att mini levereras med både USB och Firewire medans storebrodern bara är begåvad med FW kabel...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 18:22
Ursprungligen av Tim:

Skumt att mini levereras med både USB och Firewire medans storebrodern bara är begåvad med FW kabel...

Inte så skumt utan ganska smart. Om ca 50% av köparna till Ipod mini anväder pc så är det smart tänkt då dom flesta pc burkar inte har Firewire som standard däremot är dom flesta utrustade med USB portar av olika snabbhet.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 18:58
Ursprungligen av xplane:

Inte så skumt utan ganska smart. Om ca 50% av köparna till Ipod mini anväder pc så är det smart tänkt då dom flesta pc burkar inte har Firewire som standard däremot är dom flesta utrustade med USB portar av olika snabbhet.

Visst är det smart, men samma sak borde gälla för vanliga iPod... Kännskonstigt att skicka med mer för mindre... Det hade varit lättare att förstå om det var tvärt om..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 18:20

Snygg logga

Ni har kåpat ihop, vem är det som har varit kreativ med ritstiftet?

Ursprungligen av xplane:

Ni har kåpat ihop, vem är det som har varit kreativ med ritstiftet?

Saxat från nyheten på 99mac:

"iPod.se drivs av samma team som även driver 99mac, logotypen är framtagen av Tobias "Tobot" Nilsson och utvecklingen är utförd av Arvid Björkström och Martin Björnström på Manta Ray."

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-01 18:27

Frugan bara "måste" ha en ipod mini säger hon:) Förhoppningsvis kommer vi eller någon vi känner iväg till USA snart så man kan åtnjuta den låga dollarn:)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 00:30

Bilderna

Jag hade gärna velat se bilder på kartonen, själva packningen som skulle få en att dregla!

  • Medlem
  • 2004-03-02 01:05
Ursprungligen av Ted:

Jag hade gärna velat se bilder på kartonen, själva packningen som skulle få en att dregla!

Duger detta?:)

http://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=27&t=8243&hl=&

Jag har bättre bilder på lager - fixar imorgon.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 13:29
Ursprungligen av Björnström:

Jag har bättre bilder på lager - fixar imorgon.

Ja tack gärna! lägg gärna ett inlägg när du fixat

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 06:56

Helsicke vad liten! Jag måste få fingra på en sådan när någon ÅF i närheten får in den. *går och tar en kalldusch*

  • Medlem
  • 2004-03-02 08:10

"Övriga funktioner
Förutom att fungera som världens bästa (?!) Mp3-spelare kan iPod Mini agera kalender, adresslista, noteringsblock, klocka/väckarklocka och spelmojäng."

Kan man inte använda iPod som en extern hårddisk också?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-03-02 09:13
Ursprungligen av MP:

Kan man inte använda iPod som en extern hårddisk också?

Japp, det kan man göra!
Du kan välja så att iPodden dyker upp som en ikon på ditt skrivbord.
Sen är det bara att föra över filar och dokument, precis som på en "vanlig" extern HD.

// Rasmus

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 09:55
Citat:

Beräknat pris: 2744 kronor inkl. moms

Jeklar.. :! $249 = 1 812 SEK. 1812 * 1,25 == 2265. 2744 - 2265 == 479..

Varifrån kommer dom sistnämnda dryga 500 kronorna ifrån? :rolleyes: (har kanske glömt nåt)

Jag har hoppats på knappt under 2000 exkl. moms

Hörlurar

Ser på en av bilderna att hörlurarsuttaget verkar vara misstänktlikt det som var på generation 1 och 2.
Hoppas jag har fel för den har en tendens att ploppa upp så att fjärren slutar fungera.

Pudding

Blir nog att avstå, Min gamla Ipod får duga - även om man saknar alla coola funktioner som finns på de nya.

Ursprungligen av Björnström:

9 st exemplar av iPod Mini fick varje återförsäljare i Houston, USA. Efter några timmars letande fann mitt "bud" ett silverfärgat exemplar och la vantarna på denna.

Hur är det med tillgången på ipod mini egentligen?
Finns det någon risk att jag inte får tag på en när jag åker till usa om ett par veckor?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-03-02 14:58
Ursprungligen av hallgren:

Hur är det med tillgången på ipod mini egentligen?
Finns det någon risk att jag inte får tag på en när jag åker till usa om ett par veckor?

Som det står i recensionen hade varje ÅF i Houston fått 9 exemplar. Alla såldes slut fort och mitt "bud" fick söka i några timmar för att hitta ett exemplar att köpa. Om du åker till USA om ett par veckor har nog den värsta hysterin lagt sig och du hittar garanterat ett exemplar... hoppas och tror jag!

Jag hoppas även att du blir lika nöjd med din iPod mini som jag är med min!
Risken för besvikelse är nog relativt liten

  • Medlem
  • 2004-03-05 16:04

Jag vill ha en Mini, snart... eller NU NU NU... jag blir tokig!

manuel

1
Bevaka tråden