Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utmanare till iPod från Norge

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:04

http://99mac.se/vbindex.php?id=138

Sound-hub, en musikspelare från Norge, ska börjas säljas på den svenska marknade i mars. Vad tror ni, kan den utmana iPod i Sverige?

/c

  • Medlem
  • 2004-02-27 10:10

Saknar det som är viktigast AAC stöd.Sen är designen usel.Om andra mp3 spelare ska kunna konkurrera ut iPod hänger nog mer på Apples egna försäljningsstrategi i Sverige och hur AAC vs WMA formaten slår på PC marknaden.
Hänger fler tillverkare än HP på AAC tåget och iTunes kommer iPod att regera ett bra tag tror jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 13:50

Nej, det är väl ingen Ipodkiller direkt, men deras DVD-spelare däremot var högintressant.Var inne o kikade runt lite på deras hemsida:

* Divx
* Progressiv
* Dolbydigital dekoder
* Alla upptänkliga format stöds
* Snygg o slimmad

Allt detta för 1500 :- Intressant. Philips har en Divx spelare men dyrare och inte lika välutrustad. Nån som vet om den finns i Sverige? Eller kan man köpa från Norge?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 13:57
Ursprungligen av Thomas Rynell:

Nej, det är väl ingen Ipodkiller direkt, men deras DVD-spelare däremot var högintressant.Var inne o kikade runt lite på deras hemsida:

Ledsen att föra vidare denna lite off topic diskusion men nu när vi pratar om intressant DVD spelare....
kiss-technology

Jag tycker att iPod:ns design dödar allting annat, och fram tills någon annan kan göra en GALET snygg mp3 spelare i den storleken så finns det bara ett val. Sen att bara iPod (AFAIK) stöder AAC är också ett vinnande koncept.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 19:26

Många gigabytare

Vi kommer utan tvekan att få se fler ipod-utmanare. Små mp3-spelare/mobiler med suveräna funktioner kommer hela tiden och alla har de stor HD. Men en sak är säker. Ipod var den första riktiga "portabla HD:n". Inget kommer någonsin att slå den i status. Det är ju en Apple-pryl!

men voicerecording är bra att ha och fm är tungt för mig som är p1-slav. Med ipod nåste man köpa till mikken. Funderar faktiskt på att satsa på denna istället för att vätna på ipod mini. Vänta på seriösa tester.

Om den marknadsförs bättre än iPoden så kan den säkert vara en utmanare. Själv tycker jag iofs att iPoden verkar vara bra mycket trevligare och elegantare än den där styggelsen, men jag förstår inte riktigt hur iPoden ska kunna ta sig ut till de stora massorna utan att marknadsföras. Och eftersom svenska Apple inte tänker börja med tv-reklam igen förrän de drar in mer pengar (moment 22, anyone?) så förstår jag ärligt talat inte hur det skulle gå till. Risken finns ju att andra spelare kapar åt sig det segmentet i stället.

1
Bevaka tråden