Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDock-problem

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 15:09

Jag fick idag min nya iPod med iDock. Allt fungerar bra hittills utom en grej. Jag har kopplat docken till ett par strömförsedda datorhögtalare och vill då spela upp musik genom den. När jag sätter i iPoden i docken står det att jag inte får ta loss den, och det går inte att komma till någon meny. Då monterar jag loss den i XP och kommer får då upp rutan "OK att koppla från." i iPoden. Problemet är att jag fortfarande inte kommer till någon meny, och kan således inte spela några låtar!

Hur gör man? Jag har alltså en ny G3-iPod på 20gb och firmware 2.1 står det i inställningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 21:31

Prova ta bort sladden till datorn innan du sätter i den.

vänligen
/Peter

  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 23:08

Men då får den ju ingen ström? Det kommer väl inte fungera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av stefan_yes
Men då får den ju ingen ström? Det kommer väl inte fungera?

B A T T E R I

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 00:39

Jo, men det kan ju knappast vara meningen att den ska gå på batteri när den sitter i iDocken och ska spela upp via stereo? Hur som helst gjorde jag så att jag kopplade in den medföljande nätadaptern istället för att ta ström via firewireporten, och då fungerade det. Men ska man måsta göra så? Det låter ju väldigt omständigt...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-01-18 01:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av stefan_yes
Jo, men det kan ju knappast vara meningen att den ska gå på batteri när den sitter i iDocken och ska spela upp via stereo? Hur som helst gjorde jag så att jag kopplade in den medföljande nätadaptern istället för att ta ström via firewireporten, och då fungerade det. Men ska man måsta göra så? Det låter ju väldigt omständigt...

matar jag ut min ipod så får jag fram menyn på den fast den sitter kvar i dockan..

det du dock kan göra är att sätta sladden i väggen istället för datorn när du ska spela.

Men ska du ha på datorn när du spelar musiken så är det ju inget problem, ha kvar sladden i datorn och styr vad den ska spela därifrån

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 02:07

Buckner, går det att styra iPoden från datorn? Det känns ju hur som helst väldigt illa om den inte fungerar som den ska när man betalat 4000kr... Även om det är ett så pass "litet" fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 09:48

Du får iPoden som en enhet i iTunes, bara att spela upp musiken därifrån.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 12:08

Aha, okej, det är ju lite bättre iallafall. Dock ändå tråkigt att den inte fungerar som den ska.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 13:58

Hur då inte fungerar som den ska?
Det är väl i vilket fall smidigare att spela musiken via iTunes än via iPoden när man har den vid datorn?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 14:05
Ursprungligen av nillon:

Hur då inte fungerar som den ska?
Det är väl i vilket fall smidigare att spela musiken via iTunes än via iPoden när man har den vid datorn?

Det handlar ju om att jag vill ha ut ljudet via line out-porten på min iDock och inte via datorn, och det går inte om iDocken är ansluten till datorn via Firewire för att få ström.

Ursprungligen av stefan_yes:

Det handlar ju om att jag vill ha ut ljudet via line out-porten på min iDock och inte via datorn, och det går inte om iDocken är ansluten till datorn via Firewire för att få ström.

Det heter INTE iDock det heter Dock, eller dock, eller docka! FÖRSTÅ vad jag irriterar mig på det! Allt är inte iSom verkar vara det..

Lineouten är bra. vad kostar ett ljudkort med line-out till en PM G4 ?

Ursprungligen av hjalmar:

Lineouten är bra. vad kostar ett ljudkort med line-out till en PM G4 ?

Den vanliga ljudutgången är väl en alldeles utmärkt line-out? Om den är för högljudd (de som också funkar som hörlursutgång har ofta lite högre utsignal) är det bara att dra ner volymen.

Du fick väl med en adapter att koppla på firewiresladden?

När man kopplar iPoden till datorn går ljud ut från datorn, ej podden. Man får köra med adaptern, vilket jag tycker funkar fint.

Vad är g3 för nått?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-13 16:18
Ursprungligen av Emilie:

Vad är g3 för nått?

G3 eller 3G (eller liknande varianter) betyder tredje generationens iPods, dvs. modellen med scrollhjul, tryckkänsliga knappar och den speciella flata dockkontakten på undersidan av iPoden. Den bifogade bilden visar en 3G ipod.

1
Bevaka tråden