Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip - Griffin lägger ned tillverkning ASAP!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 11:00

Igår fick jag ett mejl från Macoteket på engelska att alla inneliggande ordrar på iTrip annulleras eftersom Griffin beslutat sluta omgående att producera produkten.

Någon som vet mer än mig om detta?
Vansinne & vanmakt är ordet nu... någon som vill skeppa sin iTrip till första modellens iPod???????:mad:

Står ingenting på Griffins hemsida om det i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-01-15 12:15

Och den finns fortfarande med på Macotekets hemsida som om man skulle kunna beställa en.

Jag har tyvärr inte köpt någon än då jag inte haft iPoden så länge. Men tanken var ju att jag skulle köpa en. Men visst finns det andra tillvärkare som säljer liknande apparater.
Vilka?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 12:57

Macoteket svarade mig idag att dom dels inte kan plocka bort inneliggande ej levererbara ordrar ur webbsystemet, och därför ligger även iTrip:en kvar som beställningsbar där.... synnerligen irriterande.. hoppas det kommer någon ersättare

Framkom det någon anledning i mailet? Man kanske borde se till att handla sig ett ex direkt från Griffin innan deras eventuella lager tar slut.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 17:58

Jag har även mejlat Griffin, men inget svar ännu, lovar att publicera det här.
Men en gissning kan vara att dom upphör med iTrip till dom första modellerna bara.

Vi som bundlar iTrip och Powerpod till ett hyggligt pris. Vi kanske ska sluta med det och höja priset bums i stället.

Tur att man har skaffat sig en redan då

Det finns säker de som tycker att iTrip är en höjdare, jag tycker inte att en nedläggning är så mycket att sörja. Tycker att det är bökigt att få till det med en konstant bra lyssning i bilen. Istället så har jag nu gått till Clas Ohlsson och köpt en C60-adapter som med en liten sladd enkelt trycks in i bandspelaren för att sedan anslutas till iPoden - pris 145 kronor och bra mycket smidigare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Det finns säker de som tycker att iTrip är en höjdare, jag tycker inte att en nedläggning är så mycket att sörja. Tycker att det är bökigt att få till det med en konstant bra lyssning i bilen. Istället så har jag nu gått till Clas Ohlsson och köpt en C60-adapter som med en liten sladd enkelt trycks in i bandspelaren för att sedan anslutas till iPoden - pris 145 kronor och bra mycket smidigare.

Visst den kanske inte alltid är en höjdare, svårt att hitta ett bra mellanrum mellan radiokanalerna men för oss som har en cd-bilstereo är det det enda alternativet för att spela upp musik från sin iPod.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 22:12

Köpte en iPod & iTrip på Pc-Superstore i Sickla, Stockholm (grym macavdelning faktiskt!!). De kan ha några kvar..

Jag tillhör dem som verkligen gillar iTrip. Funkar kanon i bilen, har hittat ett bra ställe att lägga den på där jag också kan byta låt utan att vara alltför trafikfarlig..

Bara det att när man står och fixar i espressomaskinsverkstaden bland blonda damer på väggarna och radions utbud känns tråkigt - dra igång iPoden & iTripen!

Fan vad jag gillar iPod

/ Oscarello

såg en hel bunt (över 20 iaf) i hyllan hos macademic i uppsala när jag var där idag. Men jag har ingen aning om vad det var för generation.

för övrigt tycker jag itrip fungerar oändligt mycket bättre än alla former av kasettadaptrar jag använt. (har inte provat i sthlm iofs). Plus att det är en otrolig hipfaktor… spelade från den till en liten "bergsprängare" när vi satt och redigerade en bok i helgen, de andra blev helt galet imponerade… "hur gjorde du det där?" typ.

gillar!

Köpte på Macforum i Göteborg häromdagen, när jag såg att den hade försvunnit från flera näthandelssidor. Testade på lång resa till fjällen och det var bara i Oslotrakten som NRK:s sändningar bråkade och sprakade lite. Ljuvligt också att slippa en massa sladdar.

Det enda märkliga är att när man ställt in frekvensen så tycks inställningsfilerna "försvinna" ur iPoden, så om man vill ändra måste man koppla ihop med datorn och tanka in dom på nytt.

Ursprungligen av Larsal:

Det enda märkliga är att när man ställt in frekvensen så tycks inställningsfilerna "försvinna" ur iPoden, så om man vill ändra måste man koppla ihop med datorn och tanka in dom på nytt.

Konstigt mina ligger i en egen playlist.

105.5 fungerar kanon i Linköping;-)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 09:53

Har också alla frekvenser i en egen playlist i iPoden, blir det störningar är det bara att byta. Mycket smidigt!

Jag får helt enkelt inte min att funka!
Kan nån hjälpa mig med en steg-för-steg guide?
Pleeeze

Anders

Ursprungligen av lasson:

såg en hel bunt (över 20 iaf) i hyllan hos macademic i uppsala när jag var där idag. Men jag har ingen aning om vad det var för generation.

för övrigt tycker jag itrip fungerar oändligt mycket bättre än alla former av kasettadaptrar jag använt. (har inte provat i sthlm iofs). Plus att det är en otrolig hipfaktor… spelade från den till en liten "bergsprängare" när vi satt och redigerade en bok i helgen, de andra blev helt galet imponerade… "hur gjorde du det där?" typ.

Vet du om dem har tagit bort dem ännu? Om inte hur mycket tar dem betalt för dem?
Fast dem borde ju inte vara vakr eftersom dem gjorde en razzia i en butik som sålde dem.

1 Välj önskad frekvens

2 Spela upp de första pipen tryck därefter på pause. iTripen skall nu blinka. Om du inte pausar efter de första pipen så kommer pipen i slutet att återställa den till föregående frekvens

3 klart att lyssna

Ursprungligen av stefanw:

1 Välj önskad frekvens

2 Spela upp de första pipen tryck därefter på pause. iTripen skall nu blinka. Om du inte pausar efter de första pipen så kommer pipen i slutet att återställa den till föregående frekvens

3 klart att lyssna

'pipen'??

Anders

sorry menade blinkningarna vet inte vad jag tänkte när jag skrev det. pip hör du bara om du spelar upp inställningsfilerna när den redan är inställd och spelar via radion.

När du spelar upp vald frekvens så blinkar itripen snabbt. Tryck då på pause varefter itripen övergår till att blinka långsamt tre gånger som bekräftelse på att den accepterat frekvensvalet.

1
Bevaka tråden