Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora problem med 99:an

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt 99:an har fakkat ur totalt; http://www.block44.se/gfx/jasa.jpg - förutom att det är det skumma problemet så är logon helt felplacerad/missfärgad/"pixelig"/forumdelar ligger både till vänster, höger, upp och ner.

Alltså sidan har sett helt skruvad ut senaste timmarna för mig, jag skulle kunna posta 10-15 olika screenshots på olika fel som jag får just nu.

Cachen är rensad, cookies är borttagna, datorn är igenomgången med olika program och därmed helt ren men fortfarande får jag detta problem.

Det hjälper ibland att F5:a men oftast så funkar det inte (därmed vet jag inte äns om det här kommer fram)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-18 20:02

Prova att byta skin om du kan komma in så långt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 20:53

Den synliga koden på din skärm ser uppfuckad ut, så frågan är om du inte har råkat få nån spyware eller liknande som saboterar trafiken på ganska hög osi-nivå. Well, det är min gissning i alla fall. Funkar alla andra sidor för dig då?

Alla sidor ser bra ut förutom 99musik.com (till och med 99mac.se etc. funkar perfekt) förutom 99musik.com.

Just nu precis över "snabbsvar"-rutan så ser jag följande kod; "< nody id="qr_error_ nody" style="display:none">"

Jag har testat byta skin, jag har gått igenom datorn igen och den hittar ingenting.

Ursprungligen av agoraph0bia:

Alla sidor ser bra ut förutom 99musik.com (till och med 99mac.se etc. funkar perfekt) förutom 99musik.com.

Menar du 99musik.com eller .se? Hur ser www.99musik.se ut?

Edit: äsch, den re-directar ju om man skriver com.
Edit 2: Flummigt, när jag klickar på 99musik.se-länken jag skrev härovan så hoppar den först till 99musik.se, sedan snabbt till 99musik.com/forum och sedan tillbaka till 99musik.se/forum.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Menar du 99musik.com eller .se? Hur ser www.99musik.se ut?

Ja, det spelar tyvärr ingen roll vad man skriver (.com/.se) "båda" beter sig likadant.

  • Medlem
  • 2006-12-18 21:20

Vilka läsare har du provat? FF är en, hur är det med IE? Opera?

Använder du några extensions? Prova att flytta undan din inställningsmapp och tvinga FF att skapa om den.

Borde ligga här om du kör XP:

C:\Documents and Settings\[din användare]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Flytta iväg mappen med konstiga bokstäver och tecken och starta om FF och se om det löser sig.

Som sagt, jag har gått igenom datorn med senaste Ad-aware, Spybot: Search & Destroy (och ett annat). Jag har scannat datorn efter systemfel, jag har scannat datorn med senaste Norton och vad-det-nu-heter-bästa-gratis-programvaran-mot-virus-spyware-etc.

Jag har ingenting sånt. Jag har använt Mozilla/Firefox och IE och i alla dessa browsers så ser det likadant ut på 99:an men precis varenda annan sida ser exakt ut som dom skall och funka som dom skall medans just 99:an krånglar.

Ingenting annat är sabb, inga inställningar är ändrade, inga nya programvaror är installerade senaste veckorna och ja, som sagt datorn är likadant konfigurerad som förra veckan förutom just att 99:an ser ut som den gör nu för mig

  • Medlem
  • 2006-12-18 21:46

Jag har aldrig sett/hört något liknande.

  • Medlem
  • 2006-12-18 21:57

synd att det inte var ett sequenserprogram som gjorde så fina randomgrejer med innehållet istället. det där ser helt sjukt ut...

  • Medlem
  • 2006-12-18 22:00

Du får ta bort kallback från nätverkssladden.

Hmm... du har inte haft någon kompis hemma som "har haft roligt" med datorn, lagt in någon liten fuling för bara en adress? Just att det verkar vara så oberoende av vilken webbrowser du kör gör att en sådan grej känns mer trolig än något annat.

Testa att gå via någon proxy också?

Citat:

Du får ta bort kallback från nätverkssladden.

Hahahaha! Dagens!

Njet, inga kompisar som har vart över och lekt runt i datorn. Det skumma är ju just att IE började funka igen (alldelles nyss).. Jag förstår inte, den funkar alltså perfa i IE men inte i Firefox/Mozilla nu eller än så länge..

Skumma jäkla datorer alltså

  • Medlem
  • 2006-12-18 22:48

En del av de där sakerna ser ut som grafikfel. Kan du ha ett grafikkort som är på väg att ge sig? Provat några häftiga spel eller liknande för att anstränga kortet? Blir det bättre eller sämre ju längre tid som gått som kanske tyder på värmeproblem. Om du har flera minneschip kanske du skulle kunna ta och plocka ur ett åt gången och se om problemen försvinner eller köra ett memtest.

Inget problem med grafikkortet (har testat både CoD, CS & lite mer "krävande" småspel). Inget som helst problem med det..

Eftersom det är en bärbar kan jag inte plocka ut några minnesstickor och några värmeproblem är det inte eftersom det borde inte bara uppenbara sig på 99:an isånafall (som sagt allt annat fungerar utmärkt förutom just 99:an).

Datorn genomgått stresstest både för minnesdelen och grafikkortet och inte fått några utslag. Datorns HD är bra, värmen ligger på stabila +40 vid "high load" (direkt efter krävande spel/musikmjukvara och så vidare).

CPU:n skjuter inte i höjden då och då utan ligger hela tiden på vad jag anser är normalt för den. Den går självklart uppåt ju högre load. Värmen är stabil som sagt och fläktarna låter normalt (varvar inte upp sig, piper inte och så vidare)..

Fortfarande har jag samma problem, 99:an strular ut typ 95% av gångerna men allt annat är perfekt. Jag har rensat cachen igen på allt, jag har gått igenom datorn igen men fortfarande hittar fortfarande inget fel.. har till och med ominstallerat FF/Mozilla utan någon som helst förbättring

HAHAHAHHAAHAHHAHAHAHA; http://www.block44.se/gfx/99_goes_c64.jpg

Fyfan, sånt skin borde fixas!

Ingen som har något tips? Jag är måttligt road utav uppdatera 5-6 gånger innan det funkar och alltså det är helt sjukt.. Det tycks nästan bli värre o värre också fast fortfarande flyter allting annat på perfekt på datorn

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-19 18:49

Du ska inte ha något flytande på datorn, då kan den börja bete sig konstigt.

"D'öh, *input water here*".

Nä, nåt sånt lätt problem är det inte..

Nu har dessutom alla T på 99:an försvunnit: http://block44.se/gfx/dee.jpg (vet inte äns om jag kan skriva T så det syns) men fortfarande funkar allt annat perfekt!

Hmm, nu såg jag att t:na har kommit tillbaka men nu sitter alla ikoner överallt + vita rutor som det står VBulletin i överallt också.

Och nu flyter 99:an på perfekt (utan att jag har gjort någonting) förutom sökt igenom datorn med Ad-aware/Spybot: Search & Destroy/Registry Mechanic.

Äh, i såna där lägen är det bara handpåläggning och förbön som fungerar. Bra att det ploppat rätt iallafall :kaaaka!:

1
Bevaka tråden