Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Native Instruments Komplete 4 & Massive

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dom verkar ha bra tempo på utvecklingen iaf.

Reaktor-Massive är en trummaskin, så jag tror inte det är allt för förvirrande. Fast kisar jag påminner det man ser av Massive om Carbon 1/2/Kaleidon i Reaktor så jag kan tänka mig att det finns visst överlapp.

Själv är jag mer nyfiken på FM8 och Absynth 4 och hur de kommer se ut. Fast mest tycker jag de kunde snabba på och klämma ur sig intelmac-versioner. :rolleyes:

Om jag förstått rätt så är det Musikmesse i Kina i oktober, så jag gissar att de kommer presentera allt det här då eller strax innan (2-3 veckor i förväg brukar väl vara rätt vanligt).

Hur de ser ut kan du se i annonsen, åtminstone i en grådaskig version. GUI alltså. Funktionsmässigt får man vänta ett tag antar jag.

Fast bilderna säger inte så mycket, mer än att de har nytt utseende och andra rattar än tidigare.

  • Medlem
  • 2006-09-13 17:34

Så innan man ens hunnit använda Absynth 3 och Battery 2 så skall de uppdatera, eller vad?

Kompletterar med:
http://www.nativeinstruments.de/index.php?id=battery3_us

Det här var lite intressant:

Citat:

Massive is a registered trademark of Massive Audio, Inc. USA

Verkar vara en licensierad produkt?

Dom verkar ha höjt priserna också, 299€ för både FM8 och Massive

  • Medlem
  • 2006-09-14 00:20

Jobbigt att de ska komma med "bättre" versioner hela tiden, börjar bli orolig för NI's dedikation att göra bra nyskapande grejer inte bara kränga uppdateringar, eller är det bara ett bevis på att det inte skulle funka i dagens piratkopierar-samhälle?

PS Med nyskapande menar jag typ Reaktor samt FM7 (som funnits i ett antal år nu), deras orglar och hårdvarukontrollers kan de lura på nån annan.

Peter H: jag tror de bara licensierat namnet och inte synten (den både låter och ser ut som en typisk NI-produkt). Jag gissar att de upptäckte bolaget Massive Audio efter att de bestämt sig för namnet och tyckte det var en billigare lösning än att göra om all PR alternativt bli stämda i USA. (Även om Massive Audio verkar göra bilstereoprylar, så det hade nog varit en ganska liten chans.)

lrb: nyskapande är överskattat. Se hur det gått för hårda syntar som FS1r, K5000, VSynth, Neuron osv. Detsamma för mjuka syntar, folk verkar inte kunna få nog av virtuella träsidor, samtidigt som de flesta verkar strunta i mjukisar som Cameleon, Absynth mfl.

Fast Massive verkar rätt trevligt, verkar som wavetablesyntes har fått en tyst renässans i mjukvarivärlden.

Skulle jag vara en rik man så hade jag köpt komplete.
Men är väl mest absynth 4 som lockar mest och ligger nära ett köp, FM8 verkar cool men när jag pillade på FM7:an så var det lite för krångligt. Kanske om de kommer ut med en tutorial dvd.

Då var faderullan igång. Allt är släppt och finns att köpa, http://www.native-instruments.com/index.php?id=newproducts_us

Absynth 4.. hm. Men undrar hur mycket som ändrats under ytan?

Demoversion, hallå?

Efter att ha tittat på genomgångsfilmerna på NI sida så känner man bara Vill ha NUU!! Absynth är ju grym,. grymmare än någonsin men det visste man ju redan. Fm7 kände man ju bara ett stort Nej till men nu känns det riktigt trevligt

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 11:14

massive o battery 3 tack, battery 3 framförallt för live användare, pga att den bara stöder en utgång per vsti .. absynt onödig för mig, världen behöver inte en till "håll ner tangent instant sci-fi soundtrack" synt ..

Handlar nog mer om det egna programeringsförmågan. Absynt kan göra mycket mer än sci-fi grejer.
Hittade en länk där absynth används som VA på kvr:
http://www.geocities.jp/k44100/mp3/patches/Absynth_as_a_VA.mp3

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 17:08

Tridnod, bra länk, övertygade mig ännu mer om att Absynth inte var nåt för mig, haha ..

Tacka vet jag reaktor, muuuums

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-10-20 21:19

trots att jag haft reaktor 5 sen de släppte första uppgraderingen har jag svårt att använda själva syntarna. så otroligt ljud som natives syntar verkligen kan göra är fortfarande lite overkligt för mig. handlar om vana.

däremot har kore den klumpigaste usbnyckeln hittils...

För de som vill se Massive in action så kan ni göra det här. Gearwire har recenserat/provat och lagt upp på sin sida.

Video i QT och WMV finns här:
http://www.gearwire.com/native-instruments-massive.html

För de som vill sätta tänderna i Massive och FM8 finns det nu demos att provköra för både MAC och PC.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=newdemos_us

Just nu kan man köpa Komplete 4 för 599€ om man har minst två av de ingående produkterna. Jag har svår beslutsångest... Hade min ekonomi varit lite sundare hade det varit ett lätt beslut, men det är den inte...

Med tanke på NI:s vanliga beteende betyder det att det snart kommer en ny version av Komplete snart som man måste betala för att uppgradera.

Bra pris, men du är väl rätt välförsedd när det gäller både effekter och syntar (både mjuka och hårda)?

Efter en djupdykning på internetbanken insåg jag att det är helt uteslutet faktiskt... Vintage Warmer står dessutom högre upp på önskelistan just nu.

Citat:

Bra pris, men du är väl rätt välförsedd när det gäller både effekter och syntar (både mjuka och hårda)?

Sådär. Hårdvaran är rätt hårt bantad. Och jag har ganska få mjuksynthar som jag vekligen gillar.

Sen är väl kanske inte NI rätt om man vill ha prylar med karaktär (fast jag gillar vekligen B4 II iofs.)

Om inte annat så borde det vara dags för Kore2 snart..

Ursprungligen av Volantiz:

Om inte annat så borde det vara dags för Kore2 snart..

Mm, är ju sagt hösten 2007.

Jo, det är väl det tredje "releasedatumet" de gått ut med för kore2.

1
Bevaka tråden