Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerade pluggar syns inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har nyligen införskaffat Sonalksis Compressor/EQ Bundle..
Är ny vad gäller Logic 7 Pro och detta är första tredjeparts pluggen jag installerar..
Jag har installerat .dmg filen och AU pluggarna hamnar i:
Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components/

Filerna har ändelse .component
Hur som helst, när jag öppnar Logic så finns bara Logics egna effekter och instrument att välja mellan.. vad har jag gjort för fel?

MVH / Micke

De ligger i rätt katalog, så det är som det ska. Logics pluginvalidator kan ibland ogilla vissa pluggar, så kolla om de dyker upp där.

Om du kör Intelmac så kolla att du har senaste versionen, de innan dess är bara för PPC.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-09 16:26

Sonalksis har inte släppt någon kompressor eller eq som universal binaries ännu, men det ser ut som om de kommer att göra det väldigt snart, antagligen redan denna veckan nån gång...

http://sonalksisdev.blogspot.com/2006/10/freshness.html

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ah, jag läste slarvigt hos Sonalksis och fick för mig att "Creative Elements" var eq+komp-bundlen.

Tack så mkt, snackat me sonalksis o nu ere fixat!

mvh / micke

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 00:46

vad var problemet? och lösningen?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Nja det blev ingen riktigt lösning på problemet, men jag ska få dom kommande Universal pluggarna ist.. sonalksis skulle skicka

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 11:00

Okej, då kommer det en surprise till dig här, det är bara att logga in på Sonalksis user area, och ladda ner, de släpptes igår, jag såg det när jag var inloggad där sent igår, det står ingenstans att den är släppt, men kollar du på infon på downloadsektionen i user area, så står det att det är UB, och jag laddade hem den, men har inte någon Intel Mac, men enligt fil-info, så är filen skapad i Fredags, så det ser ut att vara nya installers...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 18:35

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

...eller din längsta mening?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 03:38

Och där kom den...

"Sonalksis release Universal Binary versions of all plug-ins for OS X"

http://www.sonalksis.com/

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

1
Bevaka tråden