Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra stråkar?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-09-23 05:34

Skulle behöva ett bra bibliotek samt mjukvarusampler för min intelmac. Runt 2000:- får det kosta som högst. Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-09-23 09:01

Kanske knata över med mikrifon till rymdbyn och sampla pussys cello??

Vet inte hur det är med InetlMac, men EastWest grejer brukar vara bra. www.soundsonline-europe.com Den här tex : http://www.soundsonline-europe.com/EWQL-Symphonic-Orchestra-Silver-Edition-pr-EW-161.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-23 09:48

jag brukar använda garritan en del, den är inte så hemskt dyr...

http://www.thomann.de/thoiw5_gary_garritan_personal_orchestra_prodinfo.html

  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 12:56

Jag kör oxå Garritan, skulle inte Garritan räcka till, så får du nog vara beredd på att hosta upp lite mer slantar...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Fast jag tror alla förslag bygger på Kompakt, hur är det med IntelMac där egentligen?

Ursprungligen av Peter H:

Fast jag tror alla förslag bygger på Kompakt, hur är det med IntelMac där egentligen?

Tydligen kommer EW/QL med en egen "player" snart som ska fungera på Intel Macarna.
Ska prestenteras på NAMM om några veckor.
Jag har annars Garritan Orchestral Strings (GOS) - 20 cds med stråkar som jag inte använder längre.
Licensen går att flytta

  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 13:18

Kontakt player är det väl?

Hmm, enligt NI så kommer kontakt player 2, med stöd för intelmac, i oktober 2006, sen vet vi ju iofs att NI ibland säger en sak och menar en annan...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Sant. Blandar ihop Kompakt Play och Kontakt Player... Hursom blir ju en betald uppgradering där kan man misstänka, så jag hade nog väntat...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-23 14:38

Det är snart dags för lårkaka på NI.

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-29 21:06

Väcker liv i min gamla tråd då jag har pengar nu, och vill ha något som funkar på min intelmac nu.

Jag har kollar lite på motu...de verkar väldigt bra. http://www.motu.com/products/software/msi Någon som testat? Den innehåller ju kör också, vilket känns intressant.

Hur blev det med NI's kontakt egentligen? De kör ju iaf utan dongle och det är jag ju tacksam över...

Jag gick NI-spåret istället. Men tyvärr så var dvd'n med alla orkestersamplingar paj.. inte orkat prova resten än

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-31 14:02

Volantiz: Aha ok...där ser jag. Jobbigt med trasig skiva...

Tublenco: Hade helt glömt av att det är NAMM inom kort. Tack för påminelsen. Ditt GOS låter ju intressant, men ligger nog i några klasser högre upp än vad både jag känner att jag behöver, klarar av, och vad min plånbok kan hantera.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-09 01:24

Det är ingen som känner till någon try-before-buy som jag kan testa för övrigt? Är väldigt sugen på motu, men allt annat är ju också intressant så länge det är symfoni och körer i ett.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-30 18:43

Det blev Motu Symphonic Strings och det låter jättebra! Rekomenderas varmt till alla som funderar på att skaffa något bröd och smör aktigt också för sin dator.

Har blivit väldigt förjust i stråkljuden, pianonen och körerna, men allt annat är också väldigt bra och har stor bredd.

1
Bevaka tråden