Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel mail om 99musik diskussion

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har fått e-mail om en diskussion där jag inte har gjort några inlägg.

Det här är namnet på diskussionen musikredigeringshjälp!.

Har även kontaktat admistratören utan framgång.

Rolloq

  • Medlem
  • 2006-08-25 15:57

Hmm? Kan du beskriva lite mer? Verkar det som om du bevakar en diskussion trots att du inte gör det?

  • Medlem
  • 2006-08-25 16:01

Kollade lite på dina inställningar, om du kikar på http://99musik.se/forum/profile.php?do=editoptions under "Meddelanden & kungörelser" så kan du välja hur du vill bevaka trådar. Där kan du ändra standardalternativet. Kolla även "Bevakade diskussioner", där kan det finnas någon tråd.

Detta är avsändaren <censur>.

Rolloq

Har också fått det. Jag tror det är när någon väljer "Skicka epost till...", forumet vill referera till en tråd som inte finns. Har hänt mej tidigare.

  • Medlem
  • 2006-08-25 16:21

Testade att använda "skicka epost till..." och skickade till rolloq. Får testa att maila mig själv på det sättet också och se vad som händer.

Jag svarade på det första meddelandet, och tyckte det kunde vara lämpligare om han startade en tråd för att få svar på sina frågor. Fick ett litet svar, och jag undrar om det inte är så att han helt enkelt fiskar efter cracks? Fast ganska försynt.

Testade också att eposta till mej själv, men har inte fått något än...

Edit: Men nu så, jo det ser likadant ut. Kanske läge att se över mallen för det mailet?

Fick posten konstiga mail.

  • Medlem
  • 2006-08-25 16:35

Hmm... jag har fortfarande inte fått mailet till mig själv. Kan ni beskriva mer vad som händer?

Kommer alla mail fram med samma person/mailadress som avsändare? Refererar de till samma tråd?

"Refererar de till samma tråd"

Fick det första 16 17 andra 16 26 de refererar till samma tråd och samma avsändare.

Rolloq

  • Medlem
  • 2006-08-25 16:45

Ring mig, du fick väl numren? Jag förstår ingenting av det här. Alternativt så försök skriva en bättre beskrivning av problemet.

Oxå fått samma brev.

  • Medlem
  • 2006-08-25 16:54

Kan ni som har fått dessa brev ge en bättre beskrivning av dem?

Subject: musikredigeringshjälp!

Hej ,

steffh har precis besvarat en tråd du prenumererar på - - i forumet på 99musik.se.

Här hittar du tråden:
http://www.99musik.se/forum/showthread.php?t=&goto=newpost

Detta är vad användaren skrev:
***************
Hej !
Tror mig se att du är lite kunnig på området:-) JAG däremot är HELT nybörjare och HELT okunnig musikaliskt men tänker börja på en låg nivå med att knåpa lite mixar, ljud o kanske en o annan låt framöver? Jag är TEXTmäsigt helt ok tror jag i skallen(!) men MUSIKmässig kan jag inte mycket därav gå genvägen med musikredigeringsprogram etc etc...Har fått tips om Cubase, Reason,Reaktor,Studiokit Mobile etc etc men som sagt helt okunnig för närvarande! Har enbart en PC nu till att börja med oc vet ej vart man börjar? Har du tips, råd, feedback, länkar, hemsidor etc etc så man kan komma igång o framförallt vart man får tag i prylarna programvara etc BEGAGNAT??
MYCKET tacksam o du tar dig tid o svarar tack.......OK?
Influeras av Depecha Mode en del om man ska delge musiken:-) hehe
Mvh

Stefan
***************

Det kan finnas fler inlägg men du kommer inte få fler påminnelser förrän du besöker forumet igen.

Tack och hej ifrån,
99musik.se

---------------------------

Sidan där tråden skall finans går inte att laddas.

  • Medlem
  • 2006-08-25 17:08

Ok, då verkar det mer som om steffh har missuppfattat lite hur forumet funkar och mailar folk privat istället för att fixa en tråd.

Tar och snackar lite med honom.

Fick det här som svar:

Citat:

Hej Peter och TACK!
Ja jag funderar på det men som sagt novis o nybörjare nu:-)
Något du kan dela med dig av du har eller fyndar ut till en nyfiken kille:-)

Som sagt, undrar om han inte är ute efter "demoversioner"?

  • Medlem
  • 2006-08-25 17:25

Då får han fiska i andra vatten. Eller så länka honom bara till de officiella demoversionerna som finns av många program.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-08-25 18:42

Jag har oxå fått det mailet...

Och jag.

  • Medlem
  • 2006-08-26 01:29

me tååå

  • Medlem
  • 2006-08-26 01:47

inte jag!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-08-26 15:29

Jag har också fått det.

jag fick det också

Jag med

  • Medlem
  • 2006-08-29 16:54

Säg till om det kommer fler liknande mail. Han har läst mitt PM, förhoppningsvis räcker det.

Jag också.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-30 00:19

Maj to !

  • Medlem
  • 2006-08-30 08:15

Fler mail med början den 29:e?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-30 10:28

Fick ett den 25e...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 10:57

fick ett den 25:e.

Bevaka tråden