Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur lägger man upp låtfan :)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hjälp mig.. försökt länka med ftp men det funar ju inte.. kan man inte lägga in genom hårddisken.. hur gör man?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 01:40

*sjunger* That's what FAQ's are for.

Ursprungligen av encore:

*sjunger* That's what FAQ's are for.

Varför hänvisa till FAQ när det inte ger svar på Dsc´s fråga?

hehe. har kollat det men det står ju inget vettigt där. dessutom är ju inte sökfunktionen den hetaste tell me tell me

  • Oregistrerad
  • 2006-07-26 02:28
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 09:30

olivetti: Du tycker inte att den gör det?

Ursprungligen av FAQ:

3.4 -Jag lyckas inte bifoga några filer. Vad gör jag för fel? Hur gör jag istället?

Filuppladdningsfunktionen är avstängd eftersom det drar för mycket bandbredd (då 99musik drivs mer eller mindre gratis). Istället kan du ladda upp dina filer på något annat utrymme (ibland ingår det i ditt internetabonnemang). Gör en sökning på 99musik efter "webhotell".

Åtminstone jag får rätt vettiga resultat genom att söka på "webhotell" på 99musik, t.ex. den här Gratis webutrymme?.

Edit: Men visst finns det utrymme för förtydling. Frågan är vilken nivå man skall lägga sig på.

Ursprungligen av encore:

olivetti: Du tycker inte att den gör det?

Åtminstone jag får rätt vettiga resultat genom att söka på "webhotell" på 99musik, t.ex. den här Gratis webutrymme?.

Edit: Men visst finns det utrymme för förtydling. Frågan är vilken nivå man skall lägga sig på.

Njae, int präcis!
Tänkte mig mer någon enkel pedagogisk förklaring för de som aldrig gjort dylikt.
Så att man som helt okunnig nybörjare greppar konceptet för länkning till filer.

Förtydligande behövs nog.
Jobbar själv inom Västerås kommun och har dagligen kontakt med deras IT-kundstöd.
De som arbetar där har väldigt stor kunskap om allt med datorer, internet osv, men det som saknas är kunskap hur man lär ut till andra, hur man förklarar för de som inte har den kunskapen. En förmåga att sätta sig in i hur den som inte kan något tänker och vad den behöver för att förstå det som är självklart för oss som redan kan.

Säger inte att det är så här på 99musik, men det är en problematik vi inte får blunda för.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 14:09

Du kan använda dej av http://hem.passagen.se/Skaffahemsida/ som är gratis står
precis hur du ska göra funkar bra numera plaskvaout.:)

hehe fan vad bra. får fixa det imorgon. tack så jätte mycket, trodde man knde länka genom ftp med men det gick ju tydligt inte. Jag kommer ihåg när 99 hade så man kunde bifoga låt med, så det var just därför jag blev så förvånad hur fan man skulle göra. men nu är ju det löst, får vi ju hoppas

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-28 14:34

plaskvaout: Jo, det går med ftp oxå, fast det är lite otydligt var du menar det argumentet fallerar någonstans. Normalt tankar man upp via ftp och skickar sedan en www-länk. T.ex. om du har ett användarkonto på ftp.bengt.se, så kan t.ex. sökvägen till filen sedan vara www.bengt.se/konto/låt.mp3. Problemet är att det finns inga förutbestämda sätt det MÅSTE vara på, bara riktlinjer - det beror helt på hur allt är konfigurerat.

Olivetti: Iofs håller jag helt med dig, å ena sidan kan man ibland inte vara tydlig nog med att beskriva saker, å andra sidan kräver omvärlden att man själv skall kunna leta och bearbeta information för att kunna åstadkomma något och utvecklas på webben/nätet. Det kommer att tillkomma en punkt med lite tips på när man laddar upp låtar för bedömning. Förhoppningsvis kan den sprida lite mer ljus över förfarandet.

1
Bevaka tråden