Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oj oj Mobilt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-08 22:06

Läs i offtopic("vad dricks ikväll")..

Jodå..
Kör SonyEricsson K700 med miniOpera(Java) och det funkade fin fint att logga in!
T o m att läsa inlägg mm.. gick kanon.
Allt över GPRS.

Här finns det att ladda ner:
http://www.opera.com/products/mobile/operamini/phones/

Jag kör även ICQ/MSN på mobilen(märks knappt på mitt kontantkort) över GPRS.
Sök bara på Jimm.org(icq) och eMSN så finns två bra klienter.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-07-08 22:31

provar från min k750 nu. tack för tipset!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-08 23:02

www.jimm.org tror jag adressen var.. extremt billigt om man jämför med SMS.. iaf på mitt abonnemang.. till ICQ.

eMSN finns det säker bättre alternativ till men det var gratis och fungerade någorlunda.

Och denna sajt funkar fint som sagt.

Vi hade faktiskt en gång i tiden en wap.99musik.com, det var någon tilläggsmodul till vBulletin, forummotorn, som gjorde om alla sidor till mobilt format. Men det var aldrig någon, mig veterligen, som använde sig utav det.

Däremot har jag själv också kört 99musik via opera i min W800. Kanske inte världens smidigaste lösning, men om man måste så måste man!

99. det blir så puttigt på min lur (testade också med miniOperan för etttag sedan) så jag lade ner det --- men på resandefot \\ ute på långutflykt med nåt tåg kan det ju vara okay som tidsfördriv

ICQ - hmm det kan man ju kanske kolla upp framöver, men sms för 0.6krona blir inte så mkt...

Är K700 samma som K700i? Min jobbtelefon är K700i. Vore sjysst att kunna läsa privata meddelanden i luren, har flera gånger glömt adresser o telnummer där...

Funkade hursomhelst, nu kan man bränna ännu mer tid på tåg o dyl...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-10 19:04

K700i är väl korrekt modell ja.

Jupp! Tar upp ännu mer tid

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-07-12 00:04

fasen. hittar inte min modell - w300i skulle vara kul att testa annars. någon som vet msn till den ? eller så man kan logga in på 99?

  • Medlem
  • 2006-07-12 00:36

Funkar klockrent till S-E P910.

/Mein

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-12 00:55

Koolt, jag har också en K700i. Dock har jag två huvudbryenden angående den: 1: Batteriet. Den börjar bli kass... idag laddade den för fullt och jag ringde nu ett samtal på kvällen, blev rätt långt - 27 minuter. Hade kunnat bli längre men batteriet var nere på 0. 2: Abonnemanget. Jag har Campuz Mobile och det måste nog vara det sämsta dyraste skit man kan tänka sig. Brukar försöka hålla nere på samtalslängden men idag blev det lite längre. Dock hamnar mina månadsräkningar på mellan 700 å 900:-... inte kul.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-12 01:48

Campuz mobile dumpade jag rätt så fort. Bindingstid hade jag kvar men det går ju att käfta väck. Just nu Telenor tyvärr, men jag ringer inte så mycket.

På mitt kontantkort märks dock inte mitt "lilla" GPRSsurf. Några kb hit och dit.. tar ett tag att komma upp i de 1024 kb som kostar 20 pistoler med mitt kontantkort.

Angående jimm: Mycket bra klon på ICQ, borde funka på alla telefoner som har nyare Java installerat.. K700 och nyare iaf. SE T610 klarar inte av programmet pga gammal java-version som inte har alla de nya säkerhetsfunktionerna i sig.

Angående eMSN: Inte så värst bra klon, rätt så slö.. men fungerande.. bättre eftersöks.

  • Medlem
  • 2006-07-12 10:01

PF: Har inte du nåt bolag? Tele2 har ett företagsabb. för 395:- plus moms som ger 50 timmar samtal i månaden, 6000 SMS och MMS ingår också.

Funkar bra för mig.

/Mein

kör nåt comviq\tele2 abonnemang sedan nåt år -<kanske längre?>- hoppar vidare inom deras koncern med "annat abonnemang när det känns rätt", för tele2 rockar, ligger just nu kring 150~200kr /faktura när jag ringer \sms'ar \gprs'ar en hel del mobilt...

-- hemtelefon e inte försvarbart lägre med bredbandsbolagets telefoni inkl rabbat /månad

1
Bevaka tråden