Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Veterantaliban!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 08:56

Jag vill också vara en tuff veterantaliban! När blir man veteran egentligen?

  • Medlem
  • 2006-07-06 09:38

200 poster!

Vet du eller gissar du? Det är väl bara att skriva lite fler innehållslösa poster så är man snart där.

Ja, eller hur? Man kanske skulle ha kvalitetsindex på varje post som definerar status, baserat på längd, innehåll och relevans. Så kan man ha med sin status på CV:t för framtida anställningar

Ursprungligen av plastocid:

Vet du eller gissar du? Det är väl bara att skriva lite fler innehållslösa poster så är man snart där.

Enkelt kollat. Jag sorterade medlemslistan efter inlägg. Kollade några som låg strax under 200, vilka var seniorer, några över, vilka var veteraner. Så Kloons påstående känns rätt. Vad blir man om man ligger över 2000, patetisk?

Ja, ett nytt system borde införas. På andra forum blir man senior efter 1000 poster, veteran borde vara 5000 poster. Så man kan få känna sig lite bättre än många andra..

(4874 poster hittills)

  • Medlem
  • 2006-07-06 09:59

efter 3000 inlägg tycker jag att man själv skulle få bestämma vad där står!

Ja, vissa forum har att man kan lägga in en kort slogan under sitt smeknamn efter en viss tids medlemskap/antal poster.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 10:17

Nu hade jag inte tänkt kämpa mig upp dit bara för att få den stora äran att få kallas veteran, men 200 poster för att få den äran låter som en lite låg gräns i mitt tycke. 200 går snabbt att skrapa ihop.
Men då är jag snart där i vilket fall, yey!

  • Medlem
  • 2006-07-06 10:18

Jag tycker iofs att det är rätt skönt att det inte finns så många nivåer, risken annars är att det blir en fånig hetsjakt på nya "tuffa" titlar/nivåer. Kan bli för mycket statustänkande kring det hela.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-07-06 11:18
Ursprungligen av jgb:

Jag tycker iofs att det är rätt skönt att det inte finns så många nivåer, risken annars är att det blir en fånig hetsjakt på nya "tuffa" titlar/nivåer. Kan bli för mycket statustänkande kring det hela.

Lätt för dig att säga som har den tuffaste titeln av alla...;)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 10:26

jgb: Jag håller med dig där. Tycker det där statustänket lätt gör så att man skriver en massa crap bara för att komma upp sig, fast samtidigt tar man automatiskt ordet från någon med status veteran mycket mer seriöst än ordet från någon med status nybörjare. Hmm.. Tja, nu vet jag inte vad jag ville ha sagt med det, förutom att jag nog borde dricka några koppar kaffe till. God morgon!

  • Medlem
  • 2006-07-06 11:22

En omvänd lista då? Från nybörjare till de som har skrivit för många inlägg?
Universums härskare (0-199)
Grym tuffing (200-499)
Hård musikant (500-999)
Medelsvensson (1000-1999)
Mespropp (2000-4999)
Fjomp (5000+)

Vad sägs om det?

Ursprungligen av jgb:

En omvänd lista då? Från nybörjare till de som har skrivit för många inlägg?
Universums härskare (0-199)
Grym tuffing (200-499)
Hård musikant (500-999)
Medelsvensson (1000-1999)
Mespropp (2000-4999)
Fjomp (5000+)

Vad sägs om det?

Jaaaaa! Det brukar ju bara så att ju mndre man vet och ju mer okänd man är, desto kaxigare bär man sig åt. Vi som hängt med sedan början är ju som en enda stor familj nu.

Haha, JGB´s förslag är ju klockrent!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-07-06 11:40

Fjomp...klockren...:)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 11:50

Åh, schysst! Då jag är universums härskare KRÄVER jag att ni skänker mig ett ONYX-bord, ett par Genelec, Variaxgura, en Bass POD XT Pro, E-MU 1616M, JV1080 eller större, en glass, ett par rena kalsonger och en flickvän som !"#¤%&&///()=?`

EDIT: Jag censurerade lite

Ska sanningen fram är ju jag forumets skilsmässobarn... :hmmm:

Vet inte riktigt vad jag ville säga med det men nu är jag ju en post närmare min forna veteran status. :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2006-07-06 17:12
Ursprungligen av Airwolf:

Ska sanningen fram är ju jag forumets skilsmässobarn... :hmmm:

Nejdå, du är mellanbarnet. Jgb är storebror, forumets hopp. Som kommer att gå långt. Och kloon är forumets bortskämda lillasyskon. :rolleyes:

Aha, bristen på uppmärksamhet från föräldrarna gör mig tyst och försynt(h).

Ack, ack...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-06 18:39
Ursprungligen av Airwolf:

försynt(h).

Hur länge hade du väntat på att få använda det ordet?

Kan vi inte vara riktigt onda och låta vetaraner med över 4000-5000 poster "få" ett smeknamn/tillägg från dom andra veteranerna

1
Bevaka tråden