Har problem med en dual 800:a. Sitter i en MasterView skärmswitch och fungerar hur bra som helst.
Häromveckan blir jag kommenderad att flytta över den till serverrummet, på den Cybexswitch som sitter där.
Sagt var det gjort, men får ingen jäkla bild på konsollen.
Provad med alla möjliga och omöjliga upplösningar. ingen idé, det funnkar inte. Alla andra Macar (icke-Quicksilver) funkar hur bra som helst på den switchen.

Jaja, jag tog det ett steg längre. Jag Ryckte ett ATI-kort från en 733:a (icke-Quicksilver) och tryckte in den i Dualn...och då fungerade det som smort. Nu funkar den.

Jaja, tänker ni: fixat och klart. Nja, 733:an då?
tryckte in Twinviewkortet från Dualn i 733:an...och det fungerade ej på Masterviewswitchen. jodå, den får bild, men den låser sig innan tilläggen börjat radas upp där nere.

Provade starta utan tillägg. Njet! *
Provade zappa PRAM. Njet!
Provade starta upp på Norton Systemworks skiva med 9.1. Fungerade finfint!

Jaha, vad är skillnaden på installerade systemet och 9.1 som ligger på Norton Systemworks? Jo, på NS så finns inga Nvidia drivrutiner! Sjukt tänkte jag. det kan inte vara så. Men jo! Bootade upp på skivan. Flyttade manuellt Nvidias drivisar till tillägg avstängda...och vips så bootar datorn upp på disken.

Alltså, utan Nvidias drivrutiner så fungerar det. Med drivisarna fungerar ej kortet. Logiskt? Nja...

Då är min fråga. Vad är det för drivisar som används då jag tar bort Nvidias drivisar på disken?

* Bootar man upp utan tillägg så är det ju ändå apples standardtillägg som laddas in. Så Nvidias drivisar laddas ju in ändå