Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac hittar inte sin IrDa-port!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt å försökte överföra filer mellan min nyköpta pb500 G3 å min iMac RevA och upptäckte mitt i trevligheten jag att jag har fått ett mindre trevligt problem:
Min iMac hittar inte Ir porten, klickar på nätverksalternativen men det är bara modemet och ethernet som visas...!
Jag har aldrig använt ir porten, men flera gånger blädrat förbi den i OS9 å konstaterat att "inga ir enheter fanns inom räckvidd"
Nu så går det inte ens att öppna ir-inställningarna, datorn påstår att det inte finns några installerade.
Vad kan ha hänt?
Har ir-porten pajjat? (har skruvat isär en del gånger)
Har jag kanske råkat ta bort alterativet från port menyn?
Kan det isåfall återskapas?

[ 11 September 2002, 21:57: Meddelandet ändrat av: kitesurf ]

I min dator (Mac OS 9) så har jag tre saker i systemmappen som heter IR:

Inställningar: IR Inställningar
Tillägg: IrDA Tool, IrDALib

Du har inte råkat stänga av något av dessa tillägg?

En anna möjlig felkälla är att räckvidden är endast en meter, det tog lite letande i Apple hjälp innan jag fattade att det var problemet.

Men jag kan skriva ut på min HP Laserjet 2100 från min PowerBook G4 hur lätt som helst (var tvungen att använda ett verktyg för att skapa en skrivbordsskrivare som pratade IR), men efter det fungerade allt.

/Ola

Ja, de 3 har jag sett ligga i tilllägg och inställningar på 9an.
I OSX så finns inte ett spår av Ir, och i nian så bara nekar datorn till att ir finns...

[ 11 September 2002, 22:26: Meddelandet ändrat av: kitesurf ]

En ethernet-kabel kostar ju inte så mycket... Kommer inte på något annat.

/Ola

åh...du menar att jag bara kan ta min ethernetsladd å ladda över mellan burkarna?

*testar*....

Nej, det där var mer än vad jag klarade av.
Chansade på diverse alternativ i nätverksinställningar å så.
Apple talk kändes relevant, är det?

Får nog låsa på först. Tips om vart infon finns?

Hoppades att Ir skulle vara enkelt, men nu när det inte funkar så kanske man får lära sig nått annat nytt

1
Bevaka tråden