Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver lite hjälp med mac köp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-05-20 12:58

Hej!
Jag behöver lite hjälp med mitt köp av en mac.
Den jag har tittat mest på är den nya eMac, som ser prisvärd ut, men jag är rädd att den är för slö. Jag kommer att använda den till att surfa, köra lite mp3 och skolarbeten, så det är inga krävande uppgifter.
Den andra jag har tittat på är en Power Mac g4 800mhz, som är lite snabbare, men den är lite dyr.
Om jag köper en dator för det priset, så vill jag vara säker på att jag inte behöver byta på något år.
Vad skulle ni tro är det bästa valet för mig?
Jag är student, så jag får köpa eMac och har den lilla rabatten på Power Macen.

[ 20 Maj 2002, 13:01: Meddelandet ändrat av: Puffy ]

  • Medlem
  • 2002-05-20 13:12

Skillnaden mellan 700 och 800Mhz lär du knappast märka. Jag minns inte om det är någon skillnad i busshastighet, men för dagligt bruk är den nog "tillräckligt" snabb.
Tillräckligt inom citationstecken, eftersom jag inte tycker det finns någon dator som klarar de nya operatiovsystemen tillräckligt bra.
Kör man OS 7 eller Win95 på en ny dator, så går det väldigt snabbt däremot.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-20 20:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puffy:
Den andra jag har tittat på är en Power Mac g4 800mhz, som är lite snabbare, men den är lite dyr.
Om jag köper en dator för det priset, så vill jag vara säker på att jag inte behöver byta på något år.
Vad skulle ni tro är det bästa valet för mig?

Jag tror inte du behöver byta ngn av burkarna om ngt år. Bägge har 32 MB grafikminne och stödjer nya Quartz. Dock har G4an 4xAGP vilket väl bättre prestanda. Övriga prestanda är ju ganska lika.