Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur plocka isär ett Apple Pro Keyboard?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ett par månaders användande har det kommit in en massa smuts innanför skalet på mitt Apple Pro Keyboard. Tänkte montera isär och rengöra det, men det var lättare sagt än gjort! Apple har använt sig av någon specialskalle på skruvarna, minsta insex i mm eller tum passar inte. Någon som har pejl på vad dom har använt för variant?

det är inte torx skruvar då? de är iaf sånna de använder i powerbooken, finns att köpa mejslar på de flesta välsorterade järnaffärer

Samma som användes i de gamla macarna. SE/30 till exempel.

Nej inga torx tyvärr, det är insex men av en mycket speciell (minimal) sort tydligen.

Det är en insexnycel i mm-dimensionen 1.27mm

så nu vet alla

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-03-10 11:28

Har funderat på att nämna detta. Speciellt om man mumsar
chokladkakor så har man väl ca 25g i form av smulor
som syns genom plasten. Kanske hade frostat vitt plast varit på sin plats?
Iofs så har man inte tangentbordet upp och ner så ofta.

Ungefär varannan vecka brukar jag ta mitt tangentbord och vända det uppochner. Dunk, dunk mot bordskanten. Alla smulor åker ut.

Vet förvisso inte om det funkar lika bra med Pro Keyboard som med mitt Logitech...

Råkade tippa i en kopp cappucino i mitt tangentbord...

när jag, efter tvätt, skulle skruva igen den, så var gängorna var vissa skruvar mer eller mindre utan gängor...så nu saknas 4-5 skruvar, och tangentbordet funkar ju inget vidare, nånting som inte får kontakt när det inte är helt åtskruvat antagligen...

fråga: vart tusan får man tag på såna skruvar? sitter med ett lånat imac-tbord som är hemskt litet och komprimerat, väldigt obekvämt

1
Bevaka tråden