Så nu har jag äntligen skaffat ett vettigt äpple (733) efter att ha kört div. unixmaskiner och peses.

Jag tänkte skrota den kassa 5400vars 40G ide-disken som sitter i äpplet direkt. Fast jag har ett litet problem det verkar som om mitt scsikort inte funkar som det bör. Kortet som jag har i min nuvarande maskin är ett Tekram DC-390U3W (det rör sig alltså om en U160-disk som skall anslutas) verkar inte supportas av OSX som är det jag tänkte köra. jag har inte maskinen framför mig så jag vet inte exakt men enligt mina efterforskningar så ser det inte ljust ut. Någon annan som har andra erfarenheter av sym53c1010-chipset i OSX?

Adaptec verkar däremot ha flera kort som stöds av OSX + att de officiellt supportar os:et vilket bådar gott. Antagligen måste jag investera i nåt av deras kort om jag vill köra min disk i äpplet. Kortet jag har tittat lite på är 29160N, funkar det nåt bra? går det att boota från det?

Förresten så är det fint att äpplet har 64-bitars pci-platser inte standard i en pese direkt.