Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac - Skärmtrubbel

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2002-08-28 11:37

Min iMac DV´s skärm har börjat uppföra sig mycket konstigt, den är blå, lila eller grön när jag startar och är skev i bilden o grejjs Inte alls snyggt... Hände efter jag installerade OS X 10.2 tycker jag men det kan ju vara ett dumt sammanträffande bara... hur som helst, har kört ditten o datten hårdvarukalibrering eller va det nu heter i OS X när det ser ut sådär hemskt... håller skärmen på att dö eller? *snyft*

iMac DV 400Mhz - 320Mb - 20Gb

  • Avstängd
  • 2002-08-28 12:08

Nu är den helt svart, poff inte ett ljus på skärmen, testade med PC-skärmen och den funkar prima, jävla bajs asså, min iGnu har pajjsat Och jag antar att en ny skärm kostar typ ½ ny dator...

Bygg en iPC eller ett iRack

  • Avstängd
  • 2002-08-28 12:39

Sorgen är stor... Buääääh... jag som tyckte om min iGnu som den var... man kan inte byta ut skärmen då? Ingen som vet nån som kanske har en över eller så? en iTower skulle ju funka om det är den sista utvägen dock...

Jag vet inte någon som bytt sin iMacskärm, och det låter onekligen dyrt. Skulle ju vara om nån har en iMac med bränt moderkort och vill sälja billigt.

[ 28 Augusti 2002, 12:41: Meddelandet ändrat av: Slave ]

  • Avstängd
  • 2002-08-28 13:00

Gud va depprimerad jag blev nu... *snyft*

Så så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 13:15

Stackars iGnu. Är det någon in detta märkliga avlånga land som har en iMac med pajat logikkort?

Du iGnu, ring runt till Mac-återförsäljare vettja! Någon av dem måste väl ha en kraschad iMac nere i källarn? Ring upp och förklara problemet för farbror Mac-doktorn där och säg att du vill köpa skrotet av dem.

Jag har en lösning: iMac 21"!!!

  • Avstängd
  • 2002-08-29 11:35

SKulle jag vilja ha ja, men ett problem du... jag har ingen 21" över

Inte ens en 17/19" som vore perfa det också...

Det är troligt att ditt analogkort är kass. Tyvärr ett inte helt ovanligt fel på iMac DV. MacForum i Göteborg har reservdelsiMacar, om du tror att din skärm är kass kan du få tag i en skärm till din iMac där. Byte av analogkort är krångligt och det kräver sedan en del arbete för att kalibrera skärmen.

MacForum tel 031-721 31 00, tala med servicekillarna, de ger dig en träffsäker prognos.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 13:26

För j-la tråkigt det där med dalande kvalitet i hårdvaran. Känns inte som om Apple-maskiner är den långtidsinvestering de en gång var.

Samtliga Macar jag haft innan har varit begagnade och hållit tills jag bytt ut dem. Min iMac SE DV 400 som jag köpte ny pajar, med hyfsat dyr åtgärd som följd, ca en gång per år

iGnu: Annonsen nedan kanske är något för dig? Finns på MacWorld också. Vet inte om det är samma monitor etc iofs.

Defekt iMac rev. a 2002-08-29 kl 22.52

Defekt iMac rev A säljes. Grafik-kortet och/eller strömenheten är kaputt och datorn är i stort sett oanvändbar, men den är ju snygg och en milstolpe i mänskligheten.. Kan tjänstgöra som akvarium, kanske. Behåller hårddisken och tangentbordet för mig själv, så vad det handlar om är själva datorn (till det yttre helt okej) med lite minne, ir-port, modem, cd-spelare och annat som någon kanske har nytta av.

Att låta den stå på vinden är ju gratis det med, så några hundralappar eller byte mot något är mer intressant än välgörenhet

Finns för avhämtning i centrala Lund och skickas inte. Ring inte på okristeliga tider (före 12:00..).
Pris: 500 kr

[email protected]

1
Bevaka tråden