Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringsfrekvens iMac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hellå...
Jag har införskaffat en sån här liten manick i syfte att få ut bild på tv från min iMac DV SE....
Får dock inte ut nån bild på tvn, förmodligen pga att den lilla dosan vill bli matad med
Mac 640*480@66Hz... kan man på nåt sätt tvinga ner uppdateringsfrekvensen från VGAporten? Den ligger ju på 117Hz i den upplösningen... Första gången iMacens grafikkort är för BRA....

Dosan kan även bli matad med ett gäng olika upplösningar och frekvenser från en PC. Är det nån skillnad? (å andra sidan spelar det ingen roll, ingen av iMacens upplösningar har frekvens som motsvarar det dosan vill ha...)

Finns det nåt sätt att tvinga ner uppdateringen?

  • Medlem
  • 2002-05-15 15:58

66Hz låter en aning oortodoxt, men om du klickar ur ´visa bildskärmens rekommenderade lägen´ i bildskärmsinställningar, borde du få en lista över en hel rad uppdateringsfrekvenser. Kanske inte 66Hz, men väl 60, 72, 75 osv...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
66Hz låter en aning oortodoxt, men om du klickar ur ´visa bildskärmens rekommenderade lägen´ i bildskärmsinställningar, borde du få en lista över en hel rad uppdateringsfrekvenser. Kanske inte 66Hz, men väl 60, 72, 75 osv...

Hmmm, det märkliga är att även om jag klickar ur ´visa...´ så får jag bara välja 117Hz.... suck..

ibland saknar man möjligheten att byta grafikkort väldigt myket.....*suck*

Några förslag?

Inte rekommenderade - alla

  • Medlem
  • 2002-05-15 18:36

om du kör nian så kan du väl hålla ner alt när du klickar på bildskärmsgrejen i inställningsraden för att få fram alla upplösningar o.s.v. har jag för mig.

hur går min gamla iMac föresten? saknar den ibland...

/majk

[ 15 Maj 2002, 18:49: Meddelandet ändrat av: majk ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Inte rekommenderade - alla

Nu pratar du OS 9?
Jag kör tian, men varken i tian eller nian får jag tillgång till fler uppdateringsfrekvenser, varken när jag kryssar ur ´visa rekommenderade upplösningar´ eller när jag försöker välja bort ´visa rekommenderade´ i nian....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:

hur går min gamla iMac föresten? saknar den ibland...

/majk

Jodå, den funkar finfint, förutom detta lilla problem!

Skall starta nian och kolla ditt tips, men helst vill jag ju få igång det i tian....

Hej, jag provade i nian, och även i tian, med alla tangentkombinationer jag kunde komma på... inget resultat....

fattar inte varför jag inte kan välja fler när jag avmarkerar ´visa rekomenderade´.....

[ 15 Maj 2002, 19:32: Meddelandet ändrat av: Carl Bjerkert ]

1
Bevaka tråden