Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oljud i min Cube

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-07 15:46

Hej min Cube som är ca 1/2 år gammal har börjat låta, det är ett slags "swirrande" överljud (:-)). Ljudet är inte alls särskilt högt rent volymmässigt men extremt skärande och mycket irriterande. Nån som vet nåt? Ljudet kom efter ca 3-4 månader, annars funkar den finfint.
Tacksam för tips!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-16 15:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Milo:
Hej min Cube som är ca 1/2 år gammal har börjat låta, det är ett slags "swirrande" överljud (:-)). Ljudet är inte alls särskilt högt rent volymmässigt men extremt skärande och mycket irriterande. Nån som vet nåt? Ljudet kom efter ca 3-4 månader, annars funkar den finfint.
Tacksam för tips!

Oljudet är med allra största sannolikhet din Western Digital 20 Gb-hårddisk som börjat låta illa. Det enda man kan göra är att stå ut, eller att byta ut den. Jag köpte en härligt stor, snabb och tyst Barracuda IV 80 Gb från www.datorbutiken.com. En dröm!

annan möjlig orsak:
har du ett radeon-grafikkort i?
detta har en fläkt (dock i vanliga fall mycket tyst) som har en tendens att få fnatt (fick det för mig)...
då kopplade jag helt enkelt loss denna, och har inte haft något som helst problem efter detta (jag fick tipset att man kunde plocka bort den från support på en macåterförsäljare). Du kanske dock skall ha kvar den om din kub står i 40gradig värme

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Goka:
Oljudet är med allra största sannolikhet din Western Digital 20 Gb-hårddisk som börjat låta illa. Det enda man kan göra är att stå ut, eller att byta ut den. Jag köpte en härligt stor, snabb och tyst Barracuda IV 80 Gb från www.datorbutiken.com. En dröm!

Svårt att byta disk i en Cube?

Anders

  • Oregistrerad
  • 2002-04-17 08:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Svårt att byta disk i en Cube?

Nej inte alls, du behöver en torx-mejsel och lite tålamod...

Läs alla detaljer på Apples nya Cube support sida

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
Nej inte alls, du behöver en torx-mejsel och lite tålamod...

Måste skaffa mig bådadera

Tack!

Anders

1
Bevaka tråden