Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabba erfarenheter av Quicksilver 800...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Startade igår upp min nya Quicksilver 800 med 17" Apple TFT-skärm på skrivbordet i arbetsrummet. Glöm nu inte att jag efter min sista Power Mac 6100 har dragits med Windowslådor. Här följer mina reflektioner i kronologisk ordning:

1. Vilken skärm! Helt underbar och inte en enda pixel ser konstig ut...
2. Towerburken är fantastiskt vacker att se på. Ett under av glasklart och silver. Helt enkelt en fröjd för ögat.
3. Och installation och uppstart gick som en dans på perfekt Macintoshmanér. Internetinställningen tog en minut och sedan surfade jag ut...
4. OS X och Aqua är fantastiskt estetiskt och verkar även ha en del bra funktioner och finesser även om jag ännu inte hittar i alla skrymslen.
5. Men, men... VILKET OLJUD! Fläktarna låter verkligen bra mycket. I och för sig så är det ett jämnt väsande men ändå. Kan det verkligen vara nödvändigt att det ska låta så? Tankar på att stuva burken full med filtar infinner sig. Vad kan man göra? CDn däremot viner bra diskret och är inte särskilt störande. Den förefaller vara tämligen tight monterad och skallrar inte på något vis vilket annars kan vara vanligt.

...men på det hela taget verkar det bli en bra parhäst. Ska nu försöka lyfta över digitala foton från den förbannade pc:n och därefter ladda ner lite film från videokameran. iPhoto och iMovie ska få visa vad de går för...

AgaM.

Vad var det jag sa...hastighet har ett pris..!

Men lite avundsjuk är jag på den goa skärmen, lessnar du så vet du var den skall hamna..

Nej men titta... där är du ju!

Nähäpp! Du kan ta min fru, ungarna och hunden... men skärmen låter du bli!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Agamemnon:
Nej men titta... där är du ju!

Nähäpp! Du kan ta min fru, ungarna och hunden... men skärmen låter du bli!

OK - hur gammal är din fru.... resten kan du behålla...

  • Oregistrerad
  • 2002-03-10 00:50

Måste bara hålla med om att QuickSilver lådorna känns som rena undren. Och 17":aren TFT Studio Display är något helt makalöst! Kan fortfarande inte tro att jag har dessa två i mina ägor.

Jag har också en Quicksilver 800 och är enormt nöjd. Allt känns snabbt och elegant och den är så vacker att se på att jag inte ens förmådde att flytta ner den på golvet.

Men jag tycker inte den låter så värst mycket faktiskt. Jag har den stående på skrivbordet ca en meter ifrån mig och tycker inte den bullrar märkbart mer än min gamla iMac/266. Det har nog mycket med vana att göra, om man har använt en fläktlös iMac eller en bärbar dator så blir man nog mer störd av fläktljud.

Bah, man ska ha Cinema Display. Det ÄR en fröjd för ögat.

Skämt åsido, Apples skärmar är mycket bra, skarpa och vackra.

Agamemnon: Du är inte ensam om att tycka QuickSilver burkarna låter mycket, många som har bölat sig medvetslösa om det tidigare. Kolla xlr8yourmac, där finns tips om hur man kan tysta ner sin maskin.

1
Bevaka tråden