Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VGA-port?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-07 00:11

Ja, jag har ställt samma fråga på Macworlds forum, men inget svar där än så länge. Var i helskotta sitter VGA-porten på min iMac Dv 400??? Jag har bara en lucka baktill och den sitter långt ner och ger bara tillgång till lite sladdar och kretskort osv. Enligt produktinformationen på Apples hemsida ska jag har en VGA-utgång för extern skärm, iTview och liknande, men hittar den inte...Nån som vet?

Den sitter lite högre upp, 10 cm under äpplet på baksidan. Byt ut plastskyddet med en massa ventilationshål mot den följde med din iMac i kartongen (om du har kvar den).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-07 00:32

Är det alltså handtaget (med ventilationshålen) som är luckan??? Eftersom jag köpte datorn begagnad så har jag inte tillgång till någon annan lucka att byta ut den med...Vad göra??

  • Avstängd
  • 2002-07-07 10:54

nä, inte ventilationen. Gör så här....

Lägg datorn på nåt mjukt (typ sängen) upp och ner.

Du ser du en lucka med en rund "knapp" typ, den behöver du inte bry dig om, där installerar man Airport/RAM om man vill. Men lite längre bort finns det en "hålad" lucka, den är lite knepig och få upp me fingrarna så använd en platt skruvmejsel eller dylikt lite försiktigt. Peta in och för uppåt tills det låter SNÄPP, och du kan lyfta bort den. Där under sitter VGA-utgången. Bara att koppla in en skärm o njuta

Hoppas jag förklarade bra så du inte sitter me iMac:en i två delar sen

[edit: stavar som en kratta]

[ 07 Juli 2002, 10:56: Meddelandet ändrat av: iGnu ]

1
Bevaka tråden