Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämpligt / fungerande RAM

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken/vilka av följande tillverkares minnen fungerar med säkerhet i en PM G4/400/AGP/DVI

256MB PC133 SDRAM 3,3V ORIG ACER 32X64168O-133-ACER

256MB PC133 SDRAM 3,3V ORIG HYUNDAI 32X641683OVS133

256MB PC133 SDRAM 3,3V ORIG SAMSUNG 32X64168O133-SAM

Acer, Hyundai el Samsung..
Alla ska ju fungera enligt specarna men jag har varit med om minnen som inte fungerat..
Ska göra ett större inköp så man får väl helt enkelt pröva innan men om någon vet så mottages det gärna..

  • Oregistrerad
  • 2002-05-06 10:57

Jag har tre stycken sådana där Acer 256-meggare i min QS och det funkar fint.

Hmm fungerar det där borde det ju fungera i en gammal G4/400 kan man tycka..

Mmm får väl köpa ett sånt på prov o sen lägga en större order om det fungerar.

  • Avstängd
  • 2002-05-06 11:43

Alla tre är ju stora välkända märken så jag _tror_ att samtliga skulle fungera.

Vet alltför många som har haft problem med Samsung-minnen som sagt tack och farväl redan efter några månader - undvik dem om möjligt. Acer och Hyundai är däremot bra; har aldrig själv varit med om att deras minnen haft kvalitetsproblem.

Sidospår: Det kan vara en idé att undvika Samsungs diskar också. Jag har varit med om att diskarna i hela labbsalar först börjat skrika i 5-10 kHz efter ett par tre veckor (dåliga lager, gräsligt irriterande) och sedan gett upp efter ett par månader.

[ 06 Maj 2002, 17:11: Meddelandet ändrat av: Samuel K ]

Alltid nått, då blir det hynda el acer då..

  • Oregistrerad
  • 2002-05-06 19:08

Egentligen ska det inte vara ett 133-minne överhuvudtaget i 400-modellen.

Däremot mycket riktigt i QS:en!

Men det borde ju fungera med ett PC133 .. trots att det egentligen räcker med PC100 ja..Eller?

Det ska det fungera. Minnena är bakåtkompatibla med PC100 (och 66).

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Köp Kingston minnen. De har en jätte fin service och support. Det kommer alltid att dyka upp felaktiga minnen oberoende tillverkare. Då detta händer är det skönt att ha en leverantör/tillverkare som tar sitt ansvar.

Klart att alla 3 fungerar!... köp det billigaste

skulle jag gjort!

//M

Nåja.. varför jag listar bara dessa o inte Kingston etc är att vi är låsta till upphandlingsavtal etc o där är dessa 3 märken med.. Inga fler...

Visst går det att fixa andra men då måste man köra upphandlingsrundor o det tar sin lilla tid.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Egentligen ska det inte vara ett 133-minne överhuvudtaget i 400-modellen.

Däremot mycket riktigt i QS:en!

Ska inte spela någon roll, alla minnerna inom SDRAM-familjen är bakåt och framåtkompitabla. Jag kör t ex PC133 blandat med PC100 i en G3 300 MHz utan problem.

1
Bevaka tråden