Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac rev A som inte kan spotta CD-ROM?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Imac rev A vill inte spotta ut CD-skivan utan jag får manuellt peta eller dra ut släden skivan ligger på. Vet någon hur man kan lösa detta problem? Är det någon fjäder som har hoppat av eller liknande? Finns det någon sida som beskriver hur man öppnar en Imac?
Undrar samtidigt om någon vet om det går att koppla ur fläkten på burken eftersom den för ett himla liv? Jag gjorde så på min 6400/180 och den har gått som en klocka i flera år nu helt utan fläkt och bedårande tyst... :rolleyes: :rolleyes:

Det där gick visst inte så bra. Nåja, manövrera runt i FAQ-delen av sajten och kolla på iMac/iBook questions.

Som sagt på xlr8yourmac.com finns det en bra (färg) guide om hur du öppnar en rev A-B iMac. Ja det finns en fjäder i cd´n. Inget som går emot på kanten eller ngt sånt då? Vet att min iMacB-cd är en aning mystiskt. NEJ koppla INTE ur fläkten på iMacen. Eller... du kan ju göra det om du vill, men jag är MKT tveksam till att den kommer att gå länge utan den. Du vill inte köpa ett Voddoo2-kort till den?

Kom på att det finns en uppdatering till cd-spelaren på de första iMacarna... försök att hitta den.

[ 24 April 2002, 15:46: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

Tack för bra svar. Ska börja peta lite i burken ikväll. Det verkar lite knivigt det där med att ta sig ända in till CD-enheten men allt går med lite antistatband...

OM du inte testat med att hållaa ned musknappen under hela uppstarten så är det vad som annars matar ut en CD - testa detta!

1
Bevaka tråden