Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac Leveranser ?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört/läst något om iMac leveranser till Sverige ?!? Börjar bli lite less på att vänta....
Läst att leveranser kommit till England men inte ett ljud om resten av Europa.

Apple är nog (tyvärr) det mest sopiga företag på att leverera produkter och sköta kundsupport som jag känner till.

Någon som hört nåt ?

Första sändningen av 800-modellen når Sverige 19-20 februari!

Är Ackiboa tillbaka igen!! :eek:

Fick just reda på att min nya iMac (800) kommer att levereras på torsdag eller fredag!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Andreas Fornstedt:
Fick just reda på att min nya iMac (800) kommer att levereras på torsdag eller fredag!

Från AppleStore ?

Jag hörde månadsskiftet för de två ballaste modellerna.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Är Ackiboa tillbaka igen!

Martin!

Jag har omprövat mitt beslut om sorti. Jag låter dig besluta om mitt deltagande här. För mig finns det flera tankvärda skäl att tillsvidare inte kalla hem "min ambassadör"

Ur din synpunkt kan du ju i sammanhanget fundera över det svar en amerikansk fredsmäklare gav då han för ett tiotal år sedan fick kritik för att han förhandlade med Arafat som då ansågs vara en terrorledare. Amerikanen svarade:

"Det är bättre att ha Arafat i tältet pissandes ut, än att ha honom utanför pissandes in."

Lyssnade för övrigt på Göran Greider häromdagen, han sa att han efterhand förstått att fortgående samtal om politiska ställningstagande är en av de effektivaste metoderna att få medmänniskor att närma sig varandra, förstå samband och växa.

Möjligen är Greider lite väl mycket "Think Different" för din smak. Men Görans partifärg borde inte störa någon enda då han i nästan allt han ger uttryck för har en beundransvärd integritet som inte kan styras av ens en hotfull partistrateg.

Tänk vad du Martin med din kunskap och ambition skulle kunna uppleva om du öppnade ögonen en aning till.

Du är dig lik, Ackiboa!

(men vi fortsätter inte diskutera sånt här i denna tråd - mitt inlägg om Ackiboa var bara ett spontant rop när jag såg att den förlorade sonen återvänt hem!)

[ 18 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Sant. Du är varmt välkommen åter Ackiboa.

Nya bud från Apple: På grund av det kinesiska nyåret, vilket inte borde kommit som en överraskning, blir de nya iMacarna en vecka försenad.

Räkna med onsdag/torsdag vecka 9.

Jag tror att alla som väntar på sin iMac känner extrem lycka.. :rolleyes:

Välkommen tillbaka, du har varit saknad

[ 19 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Johan Hagert:
Från AppleStore ?

Jag hörde månadsskiftet för de två ballaste modellerna.

Pengar är draget från kontot i fredags och datorn "borde vara" hos mej "på torsdag eller fredag".
Ja, allt enligt AppleStore (och min bank)!

Pratade just med AppleStore igen, för att få bekräftelse och kollinummer, men iMacen var inte skickad !

Leveransdatum för svenskt OS = i början av mars
Leveransdatum för int´l English OS = nu

Till saken hör att jag beställt med int´l English men att dom ändå inte har skickat iväg den, men det är fixat nu.

>>>>>> Leveransdatum för int´l English OS = nu

Njaee... tro int de. För det skulle betyda att jag hade min NU !!!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Njaee... tro int de. För det skulle betyda att jag hade min NU !!!
[/B]

Allt enligt AppleStore... men jag har inte fått min heller !!
Dom påstår att om man beställer en nu så tar det nio arbetsdagar... men det kan man väl inte lite på heller . Har aldrig varit med om ett så uruselt företag som AppleStore ^3 !!!

Enligt Scribona (distributör) så kommer deras första lass med iMac 800 in den 4:e mars, och det är för ovanlighetens skull bekräftat från Apple.

Annars är det oftast obekräftade datum.
Så det går nog att lita på. Åtminstone i den inköpskanalen. Men vad det gör för Apple Store vet jag inte...

Jag fick den igår!! :eek: (onsdag den 27 feb 2002) först sverige eller nått typ
den är så mäkta!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-02-28 09:28

>>> pixelangel

DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ DÖ
Nu är jag riktigt riktigt AVUNDSJUK, och samtidigt glad för din skull.

Jag känner mig som ett barn dagen före julafton när jag
sitter och väntar på min.

Skönt att se att det rör på sig.

G R A T T I S ! ! ! ! pixelangel

[ 28 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: MigueI ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: : :pixelangel:::
Jag fick den igår!!

Var köpte du den?
Vill veta var jag ska beställa nästa gång.

1
Bevaka tråden