Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sömnbrist med server i sovrum...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej detta kanske låter löjligt. Men flyttade från 4:a rum till 2 rum.
fick därför avstå från ett rum vars teritorium endast var avsett för
data & hobby.

Har ingen lust att ha mitt vardagsrum som en maskinpark utan
vill hellre ha maskinen(erna) i sovrumet.

Tyvärr är jag en av dom som har sömnproblem och kan väckas av att en nål hamnar i golvet. Nu råkar det vara så att jag ibland hjälper en vän inom musik och tänkte smälla upp en liten fjuttig server hemma med en G4:a 400MHZ AGP. Så att vi kan skifta arbeten dygnet runt.

Dessvärre så tycker jag att min fläkt låter som en skördetröska.
Undrar om någon har erfarenhet av fläktbyte allternativa åtgärder för att få denna G4:a tyst som en mus.

Har funderat på en Cube men bankvalvet är tomt.

Alla tips emotses med yttersta vördnad.

*************
Uuppss... såg inte att det redan har tagits upp lösningar & tips om detta men all nya tps är välkomna....

[ 14 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Om burken bara skall vara server, dvs inte få några stilpoäng i ergonomisk arbetsplats, ställ in det i en garderob eller nåt skyffe. Jag har ställt min pez, i min stora garderob. Min kompis har ställt sin server i sin sval -- då får han bra ventilation också.

Jaha dags att dra till IKEA då (ingen garderob/sval & kylskåp i sovrumet.)

[ 15 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Köp ett litet skåp som du vadderar reält (annars får du en jättestor resonanslåda) med skumgummi samt fyller i skarvar etc. med ex. silicon. (jag tycker att min fläktlösa iMac låter i mitt sovrum)

Ett vitrinskåp är inte att råda med andra ord

Lyft på locket på din dator och kolla vilket grafikkort du har i burken. Om det är ett ATI kort med separat fläkt så kan du testa dra ur strömsladden till själva fläkten...

Då har du tagit bort hälften av oljudet ifrån G4:an...

hehe.... Jag har två ett AGP ett PCI...
Ingen av dom har den lilla fläkten....

[ 17 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Ok, det är annars någonting jag har upptäckt när jag får in G4 :or av generation 1 & 2 att dom där grafikkortet låter utav bara tusan.

Först trodde jag att hårddisken gått sönder...

Min G4/400 var rätt tystgående. Däremot bullrar min 450 MP mer, men den har ju mer värmealstrande komponenter. Eftersom jag brukar lyssna på musik vid datorn störs jag inte så mycket, men annars skulle jag ställa in den i ett skåp.

1
Bevaka tråden