Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickSilver front

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 09:41

Någon som vet var man kan få tag på en CD-front till en QuickSilver G4? Vill installera min gamla CD enhet under den som redan sitter i QuickSilver, men jag behöver en likadan lucka som den redan sitter över. Var kan man få tag på en sådan?

En full 5.25 enhet ryms inte under din nuvarande CD enhet.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 10:41

Du skojar? Jag kan altså inte installera en CD i det tomma facket under den nuvarande CD:n? vad i helskotta har man då det extra facket till????

  • Medlem
  • 2002-02-11 11:06

Det är antingen till för HDD eller Zip dock ej 5.25" enheter. Om man inte sågar lite vill säga men du kan trots det inte får en CD-lucka till den.

Att Powermacen inte innehåller två 5.25" enheter är mycket irriterande. Det är en sak som måste förbättras till nästa låda.

Det finns folk som har byggt in en CD iaf. Det är inte roligt, men det går.

Någon hade tom placerat sin nya CD-enhet ovanpå lådan.

[ 11 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Citat:

[B]Det är antingen till för HDD eller Zip dock ej 5.25" enheter.[B]

Hårddisk går visserligen att sätta dit, men eftersom CD/DVD använder ATAPI-standard istället för ATA66, är det inget att rekommendera. Det brukar fungera, fast då långsammare än normalt.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 12:44

Ok, men det går altså att instalera en ZIP-drive i det facket? Har en 100MB ZIP-drive från min G3:a som jag gärna flyttar över i så fall, men var får jag tag på en front till Zip åt en QuickSilver? Vet att man får en front på köpet o man beställer en ZIP från Macoteket, men nu när jag redan har en Zip så känns det lite onödigt att köpa en ny.

Ring och fråga om du kan få en från Apple.

ja, rapportera gärna om du får tag i en. Har själv en intern zip-drive jag gärna skulle använda i min mac.

Här säljer de fronter, men inte billigt. http://store.yahoo.com/buyproline/

Du kan beställa en zipfrontlucka till din G4 från vilken auktoriserad Apple Service Provider som helst. Be om att få beställa den som reservdel.

Men som sagt, en vanlig ÅF utan riktig Apple Service status kan inte beställa reservdelar.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-20 15:57

Tack för alla svar! Kan jag bestälal från Redagruppen tex?

1
Bevaka tråden