Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya QS/733!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-10-03 21:22

Tjena! har precis fått min nya quicksilver 733a och sitter och använder den nu.. hur nöjd som helst! förutom på en punkt, det brusar ur högtalaren.. men volymen på bruset ändras inte om man ändrar på volymen, men bruset slutar om m an kryssar i "ljud av" i ljudinställningarna. det är inget brus på hörlursutgången, så det har något med högtalaren att göra... någon som vet vad?

Tyvärr är det så på dom flesta QS, finns att läsa om bland annat på xlr8yourmac . Min låter också..

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2001-10-03 23:15

Det är alltså inte det höga fläktljudet jag menar.. jag menar själva högtalaren... hittade ingen artikel om det på den sidan...?

Jag vet vad du menar, "speaker hiss" det brusar ur din interna högtalare.

Kolla på xlr8yourmac´s forum så hittar du en del om det. Kopplar man in externa högtalare så brukar det försvinna.

/Stefan

Är det högt fläktljud i de nya powermacarna? Varför kan inte Apple förstå att man egentligen vill ha en helt tyst dator oavsett vilken datormodell man väljer? Hur svårt kan det vara egentligen? En lite mer påkostad fläkt som är tyst och lite mer padding på olika ställen. Man kan ju tycka att de efter kuben och iMacen borde veta hur man skapar en tyst dator...

  • Oregistrerad
  • 2001-10-04 19:56

Men det är väl inget som är på alla nya G4or? För den som de har uppställd på OnOff i Borås märker jag nämligen inte av att det är så här på... nu ska jag lämna tillbaks denna dator och få en ny istlälet... skulle inte det hjälpa?

1
Bevaka tråden