Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GeForce 4 MX bränner skärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-15 09:35

Fick ett ICQ-medelande häromdagen från en som hade en liknande maskin som mig, en ny Quicksilver G4 med GeForce 4MX. Han påstod att hans skärm hade betett sig väldigt konstigt och till en början ryckt till lite grann för att sedan gett ifrån sig ljud samt slutligen dött helt och hållet. Så nu sitter jag med detta "rykte" och en sprillans ny G4a med en StudioDisplay 17" samt ytterligare en 15" TFT kopplad. Jag har råkat ut för dessa sk ryckningar så nu är jag mycket oroad över att detta även ska hända mig. Är det någon som har mer information om detta eller hört något liknande?

Tacksam för svar!

Är det inte rimligare då att anta att det är skärmen i sig som orsakat felet?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-15 12:28

Tveksamt, jag har för mig att jag fått samma ryckningar på båda skärmarna. Men det var ioförsig ett par dagar sen jag fick det sist. Men om det inte är någon annan som råkat ut för det så ska jag väl inte vara så orolig kanske.

Fick nyligen min nya G4:a 933 med MX-kortet. Haft stora problem med min 19-tums La Cie skärm som jag aldrig haft annars!!
Vissa uppstarter är skärmen alldeles svart, likaså vissa omstarter. Får starta om 4-5 ggr innan jag får något "ljus" från skärmen. Även provat med 15-tums Apple skärm med samma problem. När allt väl går igång, funkar det kanon. Nu har jag dock tröttnat på problemen och lämnat in för kontroll. Ännu inte fått svar vad service-folket hittar!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 16:38

Okej, enda problemet jag råkat utför är som sagt ett antal ryckningar. Återkom gärna med resultatet från Apple.

Min G4 har varit på en service-vända! Inga som helst fel enligt dem. Skärmen var också helt OK! Däremot kunde konstateras att kombinationen inte gick alls! Ringde därför LaCie som inte visste vad som fel förutom att de hade hört talas om andra kombinationer, dator/LaCie-skärmar, som också krånglat. Apple hade ingen aaaning!
Jag löste problemet, vad som är fel har jag ingen aaning om, genom att använda en adapter, VGA till Mac + en Mac till VGA. Vips funkade allt helt OK!!
Förklara gärna det den som begriper!!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-20 14:15

Det var inte lite skumt. Tur att jag la min LaCie på hyllan för ett år sedan

Flimret i kombination med GF4MX skall enligt flera källor ha att göra med drivrutinerna. En fix är tydligen på väg.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-21 00:16

Super! Tack för det! Nu blev jag genast lite lugnare och gladare.

1
Bevaka tråden